گزارش ویژه/ تب فوتبال روی بدن جهان

گزارش ویژه/ تب فوتبال روی بدن جهان

پایگاه خبری فوتبالی- کمتر از 9 ماه دیگر و درست از روز 30 آبان، جام جهانی 2022 در قطر آغاز می‌شود.

به گزارش فوتبالی، فعلا تکلیف 29 مسافر این دوره مشخص شده و تکلیف 3 تیم دیگر (برنده بازی اوکراین و اسکاتلند در برابر ولز، برنده پلی‌آف نماینده آسیا بین امارات و استرالیا با آمریکای جنوبی و نماینده آمریکای شمالی با اقیانوسیه) هم تا پایان خرداد ماه مشخص خواهد شد. 

* آسیا

  قاره کهن صاحب چهار و نیم سهمیه در جام جهانی پیش روست به علاوه قطر میزبان. تکلیف 4 سهمیه قطعی کاملا مشخص است: ایران، کره جنوبی، ژاپن و عربستان. دو تیم سوم گروه‌ها باید در پلی‌آف به دیدار هم بروند؛ یک پای این بازی استرالیاست و رقیب کانگوروها، امارات است. امارات در خانه کره را برد و  12 امتیازی شد. لبنان هم در مشهد از ایران شکست خورد.

برنده پلی آف آسیا باید با یک تیم آمریکای جنوبی بازی کند و به مصاف پرو برود.

* آفریقا

  قاره سیاه صاحب 5 سهمیه در جام جهانی است که تکلیف همگی‌شان مشخص شده است: سنگال بعد از باخت یک صفر در بازی رفت از مصر میزبانی کرد تا انتقام بازی رفت را بگیرد و کی‌روش را در راه رسیدن به جام جهانی ناکام کند. به جز سنگال، غنا، تونس، مراکش و کامرون سایر نمایندگان افریقا در جام جهانی 2022 هستند.

* اروپا

  قاره سبز برای جام جهانی 2022 صاحب 13 سهمیه بود که تکلیف 12 تیم مشخص شده بود. صربستان، اسپانیا، آلمان، انگلیس، کرواسی، سوییس، هلند، فرانسه، دانمارک، بلژیک، لهستان و پرتغال. تکلیف سهمیه آخر اما فعلا معلوم نیست چون ابتدا باید بازی اسکاتلند و اوکراین برگزار شود و سپس برنده این بازی به مصاف ولز برود تا تیم سیزدهم قاره اروپا معرفی شود. 

* آمریکای جنوبی

4.5 سهمیه برای این قاره درنظر گرفته شد مانند آسیا که تکلیف 4 نماینده قطعی شده: برزیل، آرژانتین، اکوادور و اروگوئه. سهمیه آخر که باید با برنده رویارویی تیم‌های سوم گروه‌های مقدماتی قاره آسیا دیدار کند، پرو است.

* آمریکای شمالی

3.5 سهمیه برای این قاره درنظر گرفته شد که کانادا بعد از 36 سال دوباره در جام جهانی حضور دارد و مکزیک و امریکا هم دیگر تیمهایی هستند که از این قاره مسافر قطر شده‌اند و کاستاریکا هم باید با نیوزیلند بازی کند.

* اقیانوسیه

  رویارویی جزایر سلیمان و نیوزیلند، نیم سهمیه این قاره را مشخص کرد و نیوزیلند با پیروزی پرگل 0-5 مقابل حریفش به پلی‌اف رسید تا برای رسیدن به جام جهانی به کاستاریکا بخورد.

گزارش از سالار علیخواه