وزیر کشور مطرح کرد؛ واقعیت حادثه ورزشگاه مشهد به زودی مشخص می شود

وزیر کشور مطرح کرد؛ واقعیت حادثه ورزشگاه مشهد به زودی مشخص می شود

پایگاه خبری فوتبالی- وزیر کشور با اشاره به اینکه برای بازی ایران لبنان ۲۷ هزار بلیط فروخته شده است درحالی که ظرفیت ورزشگاه مشهد ۲۴ هزار نفر است، گفت: ظرف یکی دو روز واقعیت حادثه ورزشگاه مشهد مشخص می شود.

به گزارش فوتبالی به نقل از مهر، احمد وحیدی در گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به حادثه ورزشگاه مشهد گفت: گفته شده است یک مورد گاز فلفلی منتشر شده است اما اینکه این گاز فلفل را چه کسی زده از آن موضوعاتی است که باید بررسی شود و معلوم شود که چه کسی و با چه دلیلی این کار را انجام داده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسئولان ورزشگاه امام رضا مدعی هستند که ورزشگاه صبح روز بازی تحویل یگان ویژه انتظامی کل کشور داده شده بنابراین بحث حفاظت و امنیت بر عهده آنها بوده است، گفت: تمام کار ورزشگاه از جمله ورود، کنترل، نحوه استقرار تماشاچیان بر عهده مسئولین فوتبال است؛ آنچه بر عهده ناجا است خارج از ورزشگاه و جلوگیری از بی نظمی هاست. در واقع بیشتر نقش آنها رعایت انضباط بیرون از ورزشگاه است.

وحیدی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در دستورش تاکید بسیار داشتند این موضوع سریع بررسی شود گفت: جلسات مختلفی در حال برقراری است و بررسی‌های کاملی انجام می‌شود. افرادی که مجرمانه بلیت فروختند در حال شناسایی و بازجویی هستند تا انگیزه شأن مشخص شود؛ به نظر نمی‌رسد این روند طولانی باشد و ظرف یکی، دو روز آینده نتیجه مشخص خواهد شد.

وزیر کشور بیان کرد: همان طور که گفتم وظیفه ناجا در حوزه بیرونی ورزشگاه است و زمانی که ورزشگاه نسبتاً پر شده بود و افراد بیش از آنچه که پیش بینی شده بود در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند و همچنین افراد دیگری تلاش کرده بودند وارد ورزشگاه شوند طبیعتاً فرمانده انتظامی موظف بود از ورود افرادی که بیش از حد ظرفیت ورزشگاه بودند جلوگیری کند. به طور طبیعی ناجا وظیفه ذاتی خود را انجام داده البته به محض تکمیل بررسی‌ها، جزئیات هم به استحضار ملت عزیز می‌رسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گویا یک کافی نت در مشهد اقدام به فروش بلیت جعلی کرده است، با این فرد چه برخوردی خواهد شد، گفت: بله در گزارشاتی که آمده است عده‌ای خارج از ضوابط و به صورت جعلی اقدام به فروش بلیت‌هایی که مجاز نبودند کردند و به همین دلیل گزارش شده حجم زیادی بلیت فروش رفته است.

وحیدی گفت: در حدود ۲۷ هزار بلیت فروش رفته در حالی که ورزشگاه ۲۴ هزار نفر بیشتر ظرفیت نداشته است مضاف بر اینکه ۱۰ هزار نفر هم مجاز به حضور در ورزشگاه نبودند، البته این موضوع نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد و در گزارش‌های بعدی جزئیات ماجرا به اطلاع مردم رسانده شود.

7655