کی‌روش از سرمربیگری مصر کناره‌گیری کرد

کی‌روش از سرمربیگری مصر کناره‌گیری کرد

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال مصر به حضورش روی نیمکت این تیم آفریقایی پایان داد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال مصر که با سرمربیگری کارلوس کی‌روش جمعه شب موفق شده بود در دور رفت از سومین و آخرین مرحله از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آفریقا با نتیجه یک بر صفر سنگال را شکست دهد، تیمی که دو ماه پیش در فینال جام ملت‌های آفریقا به آن باخته بود، شب گذشته (سه‌شنبه) در بازی برگشت در شهر داکار به مصاف قهرمان آفریقا رفت و با قبول شکست یک بر صفر در وقت‌های قانونی و اضافه و تساوی یک - یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، در نهایت در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر یک شکست را پذیرا شد و از صعود به جام جهانی باز ماند.

سرمربی پیشین تیم‌های ملی فوتبال پرتغال، ایران و کلمبیا پس از ناکامی در رساندن مصر به جام جهانی 2022 قطر، با انتشار متنی در صفحه شخصی توییترش کناره‌گیری خود از سمت سرمربیگری این تیم را اعلام کرد. در قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال مصر بندی وجود داشت که در صورت عدم موفقیت در رساندن این تیم به بیست‌ودومین دوره جام جهانی قراردادش با این فدراسیون فسخ می‌شود.

 

کی‌روش که اواسط شهریور ماه 1400 هدایت تیم ملی مصر را برعهده گرفت و با این تیم تا فینال جام ملت‌‌های آفریقا هم پیش رفت، در کنفرانس خبری پس از بازی شب گذشته گفت: زمان آن فرا رسیده است که هدایت تیم ملی مصر را به شخص دیگری بسپارم. رؤیای من در بازی امشب این بود که برای پنجمین بار تیمی را به جام جهانی برسانم و با تیم ملی مصر به این هدف برسم، اما این آلیو سیسه بود که با سنگال به جام جهانی قطر راه یافت. بازی تمام شد و متأسفانه ما نتوانستیم به جام جهانی صعود کنیم. همه چیز تمام شده است و چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد.

7655