صعود پرو به پلی‌آف جام جهانی، پس از تیم‌های صعودکرده آمریکای جنوبی

صعود پرو به پلی‌آف جام جهانی، پس از تیم‌های صعودکرده آمریکای جنوبی

پایگاه خبری فوتبالی- دیدارهای روز پایانی مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی برگزار و تیم صعودکننده به دیدار پلیی‌آف مشخصد شد.

به گزارش فوتبالی، از ساعت 4:00 بامداد امروز، پنج دیدار روز پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی برگزار شد، که در دیدار سرنوشت‌ساز امشب پرو با پیروزی مقابل میهمانش پاراگوئه به دیدار پلی‌آف صعود کرد.

در دیدارهای امشب، در شرایطی که تیم‌های صعودکننده مستقیم این قاره مشخص شده بودند، تیم‌های بولیوی، شیلی، اکوادور، پرو و ونزوئلا، به‌ترتیب میزبان برزیل، ارگوئه، آرژانتین، پاراگوئه و کلمبیا بودند.

تا پایان روز هفدهم مسابقات، چهار تیم اول که جواز حضور مستقیم در جام جهانی را کسب می‌کردند، مشخص شده بودند. برزیل، آرژانتین، اکوادور و اروگوئه بلیت خود برای حضور در قطر را رزرو کرده‌بودند.

دو دیدار حساس امشب، که در کسب سهمیه حضور در پلی‌آف تاثیرگذار بود، بازی‌های پرو، کلمبیا و شیلی بود. پرو با 21 امتیاز و اختلاف یک امتیازی از کلمبیا در جایگاه چهارم قرار داشت. کلمبیا 20 امتیازی و شیلی 18 امتیازی بود.

پرو که در صورت کسب پیروزی در هرشرایطی به پلی‌آف صعود می‌کرد، موفق شد در خانه مقابل پاراگوئه به پیروزی 2-0 دست یابد. با این نتیجه شاگردان ریکاردو به مرحله پلی‌آف صعود کردند.

کلمبیا که میهمان ونزوئلای نگون‌بخت بود، توانست توانست سه‌امتیاز را بدست آورد، اما این نتیجه نتوانست مانع حذف آن‌ها از جام جهانی شود. کلمبیا در طول مسابقات 7 بازی پیاپی را بدون گل زده پشت‌سر گذاشت که تاثیر زیادی روی ناکامی این تیم داشت.

شیلی نیز مقابل تیم از پیش صعودکرده اروگوئه شکست‌خورد تا حذف محتمل آن‌ها قطعی شود.

در دیگر دیدارها برزیل کار سختی در پیش نداشت و توانست با چهارگل در خانه بولیوی پیروز شود. لوکاس پاکتا، ریچارلیسون (دوبار) و برونو گیمارش گل‌زن‌های سلسائو بودند.

آرژانتین از پیش صعود کرده نیز در خانه شگفتی‌ساز مسابقات انتخابی، یعنی اکوادور، به‌تساوی 1-1 رسید. تک‌گل آلبی‌سلسته را خولاین آلوارز، خرید جدید منچسترسیتی به‌ثمر رساند.

اگر برزیل و آرژانتین، دو غول فوتبال آمریکای جنوبی، را کنار بگذاریم اکوادور نسبت به سایر رقبا نمایش بسیار بهتری داشت و برای صعود به جام جهانی با مشکل زیادی روبرو نشد.

گفتنی است، این مسابقات یک دیدار به‌تعویق‌افتاده میان آرژانتین و برزیل دارد، که نتیجه این دیدار سنتی فوتبال آمریکای جنوبی قطعا هیچ تاثیری در رتبه‌بندی این جدول نخواهد داشت.


نتایج پنج دیدار برگزار شده امروز:

بولیوی 0 - 4 برزیل
 شیلی 0 - 2 اروگوئه
 اکوادور 0 - 1 آرژانتین
 پرو 2 - 0 پاراگوئه
 ونزوئلا 0 - 1 کلمبیا
 
 تیم صعودکننده به پلی‌آف جام جهانی از این منطقه، باید مقابل برنده دیدار امارات و استرالیا، نماینده آسیا در پلی‌آف، قرار گیرد. نمایندگان آمریکای شمالی و اقیانوسیه نیز برای صعود به جام جهانی مسابقه خواهند داد.

جدول پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی، در منطقه آمریکای جنوبی:

9719