عراق زور رسیدن به پلی‌آف را هم نداشت

عراق زور رسیدن به پلی‌آف را هم نداشت

پایگاه خبری فوتبالی- عراق با تساوی مقابل سوریه و بدون توجه به نتیجه بازی امارات، شانس صعود به پلی آف را از دست داد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی عراق که برخلاف دور دوم مقدماتی جام جهانی در دور نهایی فروغ چندانی نداشت و خیلی زود شانس صعود مستقیم را از دست داده بود، هفته گذشته موفق شد امارات را شکست داده و شانس حضور در پلی آف را برای خود زنده کند.

در حالی که امارات با یک مساوی همه چیز را تمام می کرد، این عراق بود که پیروز شد تا تعیین حریف استرالیا (تیم سوم گروه دوم) در پلی آف به بازی های پایانی گروه اول کشیده شود؛ جایی که امارات (9 امتیاز) میزبان کره جنوبی بود و عراق (8 امتیاز) در امارات به مصاف سوریه رفته بود.

عراق برای صعود حتما باید پیروز می شد چرا که حتی اگر امارات به کره می باخت و این تیم مقابل سوریه به مساوی دست می یافت، با وجود مساوی شدن امتیازات، امارات با تفاضل گل بهتر راهی پلی آف می شد.

بازی با یک شوک بزرگ برای عراق شروع شد و این تیم در دقیقه سه دروازه خود را باز شده دید. این بدترین اتفاق ممکن برای تیمی بود که اندک شانس حضورش در پلی آف فقط در گرو نتیجه این بازی نبود. شاگردان عبدالغنی شهد پیش از پایان نیمه اول بازی را به تساوی کشاندند. حسین در دقیقه 31 گل مساوی را زد تا عراق بازنده راهی رختکن نشود. بازی همزمان کره و امارات هم با نتیجه بدون گل در نیمه اول به پایان رسیده بود.

در شرایطی که امارات در نیمه دوم خیلی زود به گل رسید و آن را تا پایان حفظ کرد تا به بردی ارزشمند مقابل کره دست پیدا کند، 45 دقیقه دوم دیدار عراق و سوریه گلی در پی نداشت تا شاگردان شهد که زورشان به تیم شش باخته این گروه هم نرسید با 9 امتیاز و رتبه چهارم به کار خود پایان داده و جام جهانی را از خانه تماشا کنند.

7474