چرا ستاره سابق بارسلونا و آرسنال در دوبلین هو شد؟

چرا ستاره سابق بارسلونا و آرسنال در دوبلین هو شد؟

پایگاه خبری فوتبالی - تیری انری با استقبالی خشم آلود از جانب هزاران هوادار ایرلند در ورزشگاه "آویوا" در بازی دوستانه تیم ملی فوتبال این کشور و بلژیک مواجه شد.

به گزارش فوتبالی، زمانی که تصویر آنری به عنوان عضو کادر فنی تیم ملی بلژیک روی اسکوربورد ورزشگاه رفت، هواداران ایرلند با خشم او را هو کردند اما دلیلش چه بود؟ ماجرا به 18 نوامبر 2009 برمی گردد، زمانی که ایرلند و فرانسه در بازی پلی آف جام جهانی به مصاف هم رفتند. در آن بازی آنری با دستش توپ را کنترل کرد و به ویلیام گالاس پاس گل داد تا فرانسه بلیت صعود به جام جهانی 2010 را به دست بیاورد. در آن زمان ایرلندی ها به شدت از آنری به خاطر حرکت ناجوانمردانه اش انتقاد کردند و حالا 12 سال پس از آن اتفاق، ایرلندی ها هنوز آن شب را از یاد نبرده اند و در تساوی بلژیک و ایرلند با نتیجه دو بر دو در شنبه شب، ستاره سابق آرسنال و بارسلونا را هو کردند.

آنری سال گذشته افشا کرده بود که پس از آن ماجرا مجبور شده که برای مراقبت از دخترش یک بادیگارد استخدام کند. وی گفته بود:" در آن زمان من به شیطان تبدیل شده بودم. مشکلی نبود و این را پذیرفته بودم. آیا به کارم افتخار می کنم؟ نه. آیا گاهی توسط هواداران ایرلندی مورد آزار قرار می گیرم؟ بله. سخت است چرا که من چنین بازیکنی نیستم. توضیح آن اتفاق سخت است چرا که اتفاقی بود که در همان لحظه رخ داد. دخترم به مدت دو هفته باید با بادیگارد به مدرسه می رفت چون ترسیده بودم. پیام های تهدید به مرگ دریافت می کردم. من به بارسلونا رفته بودم اما دخترم هنوز در لندن زندگی می کرد."

4125