بازیکن صد میلیونی و ستاره جوان بارسلونا؛ دو اشتباه نقل و انتقالاتی گواردیولا؟

بازیکن صد میلیونی و ستاره جوان بارسلونا؛ دو اشتباه نقل و انتقالاتی گواردیولا؟

پایگاه خبری فوتبالی - پپ گواردیولا معمولا به عنوان سرمربی‌ای شناخته می شود که توانایی بالایی در پیدا کردن استعداد ها و جذب آن ها و همچنین بازی گرفتن از آن ها دارد اما به نظر می رسد که در چند موردی هم اشتباهاتی داشته است.

به گزارش فوتبالی، جک گریلیش بازیکنی بود که در تابستان گذشته با مبلغ 100 میلیون پوند از استون ویلا به منچسترسیتی پیوست و به عنوان یک خرید گران قیمت شناخته می شود. در واقع سران منچستر سیتی برای جذب این بازیکن هزینه زیادی پرداخت کردند. از سوی دیگر، فران تورس بازیکنی بود که در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از منچسترسیتی راهی بارسلونا شد. بسیاری پس از این انتقال گواردیولا را شماتت کردند که چرا این بازیکن جوان اسپانیایی و آینده دار را از دست داده است و به نظر می رسد که حق با آن ها بوده است.

در واقع فران تورس که با 55 میلیون یورو به بارسلونا پیوست، در 14 بازی برای بارسا، 6 گل و 5 پاس گل از خود بر جای گذاشته است اما جک گریلیش 100 میلیون پوندی در 29 بازی برای سیتیزن ها تنها 4 گل و 3 پاس گل داده است که آمار نسبتا ضعیفی به شمار می رود.

هر چند که می توان گفت شیوه ای که ژاوی از تورس در بارسا بازی می گیرد، با شیوه بازی گرفتن گواردیولا از جک گریلیش متفاوت است اما در هر صورت آمار فران تورس به مراتب بهتر از گریلیش است و به نسبت مبلغی که برای آن ها خرج شده، می توان این جا به جایی ها را اشتباه پپ گواردیولا دانست.

1470