بیاتی‌نیا: مقابل کره سخت‌گیر و باهوش نبودیم/ فوتبال ما مانند پیاز است

بیاتی‌نیا: مقابل کره سخت‌گیر و باهوش نبودیم/ فوتبال ما مانند پیاز است

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مقابل کره جنوبی اشتباه زیادی کردیم و سخت گیر و باهوش نبودیم.

به گزارش فوتبالی به نقل از فارس، محسن بیاتی‌نیا درباره شکست دو بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: آدم قدرشناسی هستم و دوست دارم مانند زندگی همه آدم‌ها در فوتبال هم قدرشناس باشند. تیم ملی ما اکنون با تمام اتفاقات به جام جهانی صعود کرده و اسکوچیچ برای این موضوع زحمت کشیده است‌. همانگونه که ما برای حفظ صدرنشینی دنبال کسب امتیاز برابر کره جنوبی بودیم، آنها هم دنبال کسب سه امتیاز بودند اما این بازی یک تفاوت اساسی با دیدار دور رفت داشت.

وی افزود: در دور رفت ما نمی‌توانستیم از تماشاگران‌مان استفاده کنیم اما کره جنوبی توانست از حمایت هوادارانش برابر ایران استفاده کند. البته در بازی رفت اوایل کسب نتایج خیلی خوب تیم ملی بود اما صعودمان قطعی نشده بود. به همین دلیل دو تیم با استرس کمتری بازی کردند‌. 

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد: ما به ویژه در خط حمله کار تاکتیکی از تیم ملی ندیدیم و نتوانستیم از تاکتیک‌های دلخواه استفاده کنیم. شاید غیبت نفرات اصلی در خط حمله، جو سنگین ورزشگاه و اینکه پس از مدت‌ها بازیکنان ما مقابل تماشاگران زیادی بازی کردند از عوامل تاثیرگذار در این موضوع باشد. در کل تیم ما بازی خوبی برابر کره جنوبی به نمایش نگذاشت و حریف آنچه مربی‌اش می‌خواست را خیلی بهتر انجام داد. کره جنوبی می‌خواست از دور زدن نفرات کناری خط دفاع ما و استفاده از کارهای تاکتیکی لب خط به گل برسد که این کار را هم انجام داد.

بیاتی‌نیا تصریح کرد: کارهای تاکتیکی کره‌ای ها یا به ارسال منجر می‌شد یا از این طریق توانستند خودشان را وارد محوطه جریمه ایران کنند‌. بزرگ ‌ترین اشتباه خط دفاعی ما هم این بود که به ویژه در گل دوم به بازیکنان حمله کننده و صاحب توپ حریف نزدیک نشدیم. روی گل دوم پس از سر توپ زدن بازیکن کره هیچکس او را تحت فشار نگذاشت و سه نفر روی یک خط فقط بازیکن صاحب توپ را نگاه کردند. هیچ کدام به سمتش نرفتند تا او با یک پاس رو به عقب توپ را مقابل دروازه به هم تیمی اش برساند و به این طریق گل بزنند. اگر آن بازیکن صاحب توپ تحت فشار قرار می‌گرفت هیچ وقت چنین گلی به ثمر نمی‌رسید.

مهاجم اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد:  قانون فوتبال حرفه‌ای این است که هرچه به خط دروازه ات نزدیک‌تر می‌شوی باید آدم سخت‌گیرتری باشی و دوندگی و‌ هوشت بیشتر باشد. تیم‌ها در فوتبال از روی اشتباهات حریف گلزنی می‌کنند. ما هم اشتباه کردیم و گل خوردیم.

بیاتی‌نیا درمورد افزایش نگرانی ها نسبت به شرایط تیم ملی با سرمربیگری اسکوچیچ در جام جهانی با توجه به نمایش ضعیف ملی پوشان کشورمان مقابل کره جنوبی، گفت: می‌خواهم به این قضیه نگاه دیگری کنم. فوتبال ایران در غرب آسیا نسبت به کشورهای دیگر خیلی قوی تر است. اگر آرزوی ما صعود به جام جهانی است و از این موضوع خوشحال می‌شویم، تیم‌هایی مثل لبنان، بحرین، سوریه، امارات و حتی همین کره جنوبی حریفان سرسختی نیستند اما اگر خودمان را آماده نکرده باشیم که هر چهار سال با تیمی قوی دنبال صعود از مرحله گروهی باشیم، این اتفاق نمی‌افتد‌. بازیکنان تیم ملی فوق‌العاده باتجربه هستند. لژیونرهای ما کمتر از کره جنوبی نیستند اما همیشه گفته‌ام فرهنگ ما باید به شکلی باشد که به بچه‌ها  انگیزه بردن و شخصیت تیمی را بدهیم که همیشه احساس برنده بودن کنند. تیم ما قبل بازی با کره جنوبی صدرنشین بود اما در این مسابقه حریف انگیزه بیشتری داشت و اصلا اجازه نداد کارهای تاکتیکی را اجرا کنیم.

وی درخصوص اینکه آیا اسکوچیچ می‌تواند تیم ملی را به ذهنیت برنده‌خواهی در جام جهانی برساند، پاسخ داد: در جام جهانی کار خیلی سخت است زیرا قرار است با تیم‌هایی بازی کنید که پایه های خیلی قوی و فوتبال فوق العاده حرفه‌ای دارند. این تیم‌ها فقط به فکر صعود به جام نیستند بلکه آماده حضور قدرتمندانه در مسابقات هستند و با خودشان می‌گویند وقتی به جام جهانی می‌رویم باید فلان کار را کنیم زیرا سخت‌افزار و نرم‌افزارشان از ما جلوتر است.

مهاجم اسبق تیم‌های استقلال و پاس ادامه داد: برای رسیدن به موفقیت باید جزییات را رعایت کرد. اگر این کار را انجام نمی‌دهیم به موفقیت نمی‌رسیم. در فوتبال ما جزییات رعایت نمی‌شود.  فوتبال ما مانند پیاز می‌ماند که هر لایه اش را بر می‌دارید، اشک‌تان در‌‌می‌‌آید.

9697