رکورد جدیدی که 'بتمن' جدید بارسلونا ثبت کرد

رکورد جدیدی که 'بتمن' جدید بارسلونا ثبت کرد

پایگاه خبری فوتبالی - ستاره ملی‌پوش و تازه‌وارد گابنی آبی و اناری پوشان شهر بندری بارسلون که به لقب 'بتمن' نیز شهرت دارد، یک مأموریت دیگر را هم با موفقیت به انجام رسانید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اسپانیایی، پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم تیم ملی فوتبال گابن و گلزن سابق تیم‌هایی مانند بروسیا دورتموند آلمان و آرسنال انگلستان که در همین پنجره نقل و انتقالاتی فصل زمستان در ژانویه گذشته به جمع نفرات آبی و اناری پوشان شهر بندری بارسلون اضافه شده است، با دبلی که در ال‌کلاسیکوی اخیر در سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید به ثبت رساند، هم‌اکنون به نخستین بازیکن حاضر در قرن بیست و یکم تبدیل شده است که در پنج دیدار پیاپی مقابل تیم رئال‌ مادرید اسپانیا موفق به گلزنی شده است. این مهاجم گابنی و ستاره خط حمله کاتالان‌ها تا پیش از این نیز با لباس زردرنگ زنبورهای بروسیا دورتموند آلمان در چهار دیدار پیاپی دروازه کهکشانی‌های مادریدی را فرو ریخته بود و با گلزنی در این ال‌کلاسیکوی اخیر هم به این رکورد دست پیدا کرد.

هم‌چنین از فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی که پیر امریک اوبامیانگ نخستین بازی خود را برای بارسلونا تجربه کرد تا به هر ترتیب، هیچ بازیکن دیگر شاغل در پنج لیگ معتبر اروپایی بیشتر از بتمن گلزنی نکرده‌ است:

{پیر امریک اوبامیانگ، هری کین و روبرت لواندوفسکی: هفت گل}

{ویکتور اوسیمن و تریر: شش گل} 

حالا ستاره گلزن و گابنی خط حمله آبی اناری‌های بارسلونا گلزنی در سه مسابقه 'دربی' بزرگ را شخصاً تجربه کرده است:

1- دربی درکلاسیکر میان بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ

2- دربی شمال لندن میان آرسنال و تاتنهام (و البته دربی دیگر لندن بین آرسنال و چلسی)

3- دربی ال‌کلاسیکو میان بارسلونا و رئال مادرید

9404