کره‌ جنوبی ۲ - ایران صفر/ برای مساوی رفتیم و باختیم/ صدرنشینی از دست رفت

کره‌ جنوبی ۲ - ایران صفر/ برای مساوی رفتیم و باختیم/ صدرنشینی از دست رفت

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار دو تیم کره‌جنوبی و ایران با شکست شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در هفته نهم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، کره جنوبی و ایران از ساعت ۱۵:۳۰(۱۹ به وقت محلی) در ورزشگاه جام جهانی سئول به میدان رفتند که این دیدار با ۲ گل به نفع کره جنوبی پایان یافت.

با این نتیجه، تیم ملی ایران جایگاه خود در صدر جدول گروه A را به کره جنوبی واگذار کرد. کره با ۲۳ و ایران با ۲۲ امتیاز در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها، در رتبه های اول و دوم گروه خود هستند.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران با این نتیجه، اولین شکست خود به عنوان سرمربی ایران را بعد از ۱۵ بازی متحمل شد.

نیمه نخست

در ابتدای بازی، توپ‌ربایی از سوی سردار آزمون منجر به پاس خوب برای احسان حاج صفی شد که این بازیکن شوت بدی را به سمت دروازه زد که با دخالت بازیکن کره به بیرون رفت. در دقیقه ۱۰ سون توپی را به روی دروازه ارسال کرد که عابدزاده توپ را از روی سر بازیکن حریف دفع کرد.

ایران در طول بازی در یک سوم دفاعی خود متمرکز بود و چشم به ضد حملات و ارسال های بلند پشت سر مدافعان کره‌ای داشت. در سوی مقابل کره جنوبی با پاسکاری‌های سریع سعی در به اشتباه انداختن بازیکنان ایران و خلق موقعیت گل مناسب داشت که در این امر ناکام بود.

 سون هیونگ مین در دقیقه ۲+۴۵ شوتی را از گوشه زمین و از فاصله حدودا ۳۰ متری روانه دروازه ایران کرد که ضربه او با مهار ناقص عابدزاده همراه بود و با برخورد به پای این دروازه‌بان به گل تبدیل شد.

در آخرین لحظات بازی نیمه اول، آزمون با عبور از خط دفاعی حریف، با دروازه بان کره تک به تک شد که ضربه آخر سردار به توپ، سریع بود و توپ از پای او جدا شد.

نیمه دوم

روی یک کار ترکیبی در دقیقه ۴۶، سون با عابدزاده تک به تک شد که ضربه او توسط دروازه بان ایران دفع شد و در مرتبه دوم باز هم عابدزاده منجی دروازه ایران بود تا اختلاف گل میان دو تیم به عدد دو نرسد.

در اواسط نیمه دوم، کیم یونگ وون روی پاس ارسالی به دهانه محوطه شش قدم، به راحتی دروازه عابدزاده را برای دومین بار گشود.

در دقیقه ۷۱ سون هیونگ مین می توانست برای سومین بار دروازه ایران را باز کند که توپ به خوبی روی پای مهاجم تاتنهام ننشست و مدافعان ایران توپ را دور کردند.

در دقیقه ۸۰، ارسال اللهیار صیادمنش به روی دروازه، در موقعیت مناسبی با ضربه سر شیرجه ای سردار آزمون همراه شد که شدت لازم را نداشت و در اختیار دروازه بان کره قرار گرفت. در دقیقه ۸۲ سردار آزمون با پشت پا توپی را برای اللهیار صیادمنش ساخت که این مهاجم جوان در موقعیت تک به تک ضربه چیپ زد که توپ به بیرون رفت.

در اواخر دیدار، سون شوتی دیگری را روانه دروازه ایران کرد که کنعانی زادگان در مسیر توپ را به راهی کرنر کرد.

ترکیب کره‌جنوبی

کیم سئونگ‌گیو، کیم جین سو، کیم مین‌ جائه (جی سو، دقیقه ۷۹)، کیم یونگ گوون، کیم تائه هوان، جونگ وویونگ، سون هیونگ مین، لی جائه‌سونگ، هوانگ چی هان، کوون چانگ‌هون (یونگ وون، دقیقه ۸۷)، هوانگ اوجیو(چو سانگ، دقیقه ۶۷)

ترکیب ایران

امیر عابدزاده، احسان حاج صفی(اللهیار صیادمنش، دقیقه ۶۴)، شجاع خلیل زاده(عارف غلامی، دقیقه ۴۳)، میلاد محمدی (مهدی مهدی پور، ۴۶)، احمد نوراللهی، وحید امیری(کریم انصاری فرد، دقیقه ۸۷)، محمد حسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده، سید مجید حسینی، سردار آزمون( امیرحسین حسین زاده، دقیقه ۸۷)، امید نورافکن

کارت زرد:

ایران: احمد نوراللهی (۷۲)

شرح گل:

کره جنوبی یک - ایران صفر:( سون هیونگ مین، دقیقه ۲+۴۵): شوت کاپیتان کره‌جنوبی از پشت محوطه جریمه با دفع ناقص امیر عابدزاده در آخرین لحظات نیمه اول دروازه ایران را بازکرد.

گل اول کره‌جنوبی به ایران

کره جنوبی ۲ - ایران صفر:(کیم یونگ گوون، دقیقه ۶۲): حمله تیم کره از سمت راست خط دفاعی ایران را به هم ریخت و بازیکن کره در محوطه شش قدم توپ را درون دروازه عابدزاده جای داد‌.

گل دوم کره‌جنوبی به ایران

لحظات حساس:

دقیقه 3: یک پرس خوب، احسان حاج صفی در محوطه کره صاحب توپ  شد. در حالی که قلی زاده کنار دست حاج صفی موقعیت بسیار خوبی داشت اما حاج صفی ترجیح داد خودش ضربه را بزند و سر خورد تا توپ به راحتی در اختیار دروازه بان حریف قرار بگیرد.

دقیقه 10: ارسال خوب، توپ در 6 قدم ایران به هوانگ اوجیو رسید، ضربه سر این بازیکن دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: با پرس خوب در محمدوه زمین تیم کره نوراللهی صاحب توپ شد که پس از برخورد با مدافع تیم کره این موقیعت را از دست داد.

دقیقه۲۸: با خطا بر روی هوانگ هی چان تیم کره صاحب یک ضربه ایستاگاهی در پشت محموطه جریمه ایران شد که ضربه وو یونگ با اختلاف از بالای دروازه عابدزاده به بیرون رفت.

دقیقه 46: در ابتدای آغاز نیمه اول کره روی یک کار تیمی فوق العاده وارد محوطه جریمه ایران شد و سون هیونگ مین با امیر عابدزاده تک به تک شد که دروازه بان ایران به زیبایی توپ را دفع کرد و روی ریباند هم بار دیگر یکی از بازیکنان کره به توپ رسید اما عابدزاده باز هم سریع به سمت توپ حرکت کرد و این ضربه را هم فوق العاده دفع کرد تا اختلاف دو برابر نشود.

دقیقه ۵۶: روی حرکت قلی زاده توپ در موقعیت خوبی به وحید امیری رسید اما ضربه وحید امیری با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰: در محوطه جریمه و روی خط شش قدم توپ با حمله پرتعداد بازیکنان کره به سون رسید اما توپ روی پای این بازیکن ننشست تا کره به گل سوم نرسد.

دقیقه 80: اللهیار صیادمنش با یک ارسال عالی موقعیت فوق العاده گلزنی برای سردار آزمون خلق کرد اما ضربه سر سردار روی خط شش قدم به بیرون رفت.

دقیقه 81: کره ای ها باز هم از خالی بودن سمت راست خط دفاعی ایران استفاده کردند، هی چان صاحب توپ شد و بدون اینکه بازیکن سر راهش باشد به محوطه ایران رسید اما ضربه اش دقت لازم را نداشت و با اختلاف بسیار از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 82: پاس عالی سردار آزمون در موقعیت تک به تک به صیادمنش رسید اما این بار صیادمنش بود که قدر پاس سردار را ندانست و ضربه بی دقت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 84: این بار روی اشتباه و توپ لو دادن وحید امیری توپ در محوطه جریمه به سون رسید و ضربه سون به کنعانی زادگان برخورد کرد و کنعانی زادگان جلوی گل شدن توپ را گرفت و توپ به کرنر رفت و کرنر ارسالی با ضربه سر ژئو سونگ چو که عابدزاده به خوبی توپ را برگشت داد.

خلاصه دیدار کره جنوبی - ایران

۴۱۵۴ / 9697