این 5 نکته را پیش از تماشای دیدار کره‌جنوبی و ایران بخوانید

این 5 نکته را پیش از تماشای دیدار کره‌جنوبی و ایران بخوانید

پایگاه خبری فوتبالی، دیدار تشریفاتی دو تیم از پیش صعود کرده گروه یک انتخابی جام جهانی قاره آسیا، رنگ و رویی حیثیتی به خود گرفته است.

به گزارش فوتبالی، در نهمین ایستگاه از رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، از ساعت 15:30 کره‌جنوبی میزبان ایران خواهد بود.

این بازی برخلاف دیدار رفت دو تیم در آزادی-که با تساوی 1 بر 1 به پایان رسید-از حضور تماشاگران برخوردار است و فدراسیون فوتبال کره اعلام کرد که ورزشگاه جام جهانی شهر سئول با ظرفیت 100 درصدی از چشم بادامی‌ها استقبال خواهد کرد. 

این دیدار با توجه به مسجل شدن صعود هر دو تیم به جام جهانی، تشریفاتی تلقی می‌شود اما پیروزی در آن برای افزایش امتیاز در رنکینگ فیفا و قرار گرفتن در رتبه‌های بالاتر پیش از سید بندی ضروری است.

حال، وقت آن است که پنج نکته را پیش از تماشای این دیدار باهم مرور کنیم:

نکته اول/ در سابقه تقابل‌های ایران و کره‌جنوبی در تمامی رقابت‌ها، 13 برد سهم یوزهای ایرانی است و چشم بادامی‌ها هم در 9 دیدار پیروز شده‌اند. 10 دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

نکته دوم/ اگر تقابل‌های ایران و کره‌جنوبی را فقط به مرحله مقدماتی جام جهانی محدود کنیم، سهم ایران 3 و کره‌جنوبی 1 پیروزی بوده و در 6 دیدار-از جمله بازی رفت-نتیجه‌ای جز تساوی عاید کار نشده است.

نکته سوم/ کره‌جنوبی تا حدود زیادی رقیب مورد علاقه ایران به شمار می‌رود و پسران ایرانی در 7 مصاف اخیر با این تیم متحمل هیچ شکستی نشده است.

نکته چهارم/ اگر به کارنامه درخشان دراگان اسکوچیچ در رأس کادرفنی تیم ملی ایران نگاهی بیندازیم، این مربی کروات در 15 بازی تنها در یک مسابقه برنده نشده که آن هم مقابل کره‌جنوبی بوده است.

نکته پنجم/ در 3 تقابل اخیر تیم ملی ایران و کره‌جنوبی نتیجه تساوی پایان بخش 90 دقیقه تلاش دو تیم بوده است.

حال باید دید که ایران می‌تواند نوار این تساوی‌های پیاپی را قطع کند یا این بنتو و شاگردانش خواهند بود که نخستین شکست اسکوچیچ را در خاک کره به او تحمیل خواهند کرد.

1377