آلومینیوم در سال ۱۴۰۰/ از منصوریان تا خطیبی و رحمتی

آلومینیوم در سال ۱۴۰۰/ از منصوریان تا خطیبی و رحمتی

به گزارش فوتبالی به نقل از ایسنا، آغاز سال ۱۴۰۰ برای آلومینیوم اراک با روزهای اول حضور علیرضا منصوریان در آلومینیوم اراک مصادف شده بود. این مربی پس از جدایی رسول خطیبی از این تیم به جمع سفیدپوشان اراکی پیوسته بود و این درحالی بود که آلومینیوم در رتبه ششم جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار داشت.

یکی از اتفاقات عجیب آلومینیوم در سال ۱۴۰۰، مشکل پروژکتورهای این ورزشگاه بود. طبق اطلاعات موجود، شرکتی که مسوولیت پروژکتورهای ورزشگاه امام خمینی اراک را در اختیار داشت اعلام کرده بود که در صورت پرداخت نشدن مطالباتش اقدام به باز کردن پروژکتورهای این ورزشگاه خواهد کرد که این موضوع با حواشی زیادی همراه بود. این مساله هم‌چنین واکنش باشگاه آلومینیوم را در پی داشت و حتی باعث شد میزبانی این تیم به خطر بیفتد که در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان این مشکل عجیب برای این تیم برطرف شد.

اما منصوریان با آلومینیوم اراک روزهای بسیار بدی را سپری کرد؛ طوری که این تیم از هفته ۲۳ تا پایان فصل، رنگ برد را به خود ندید و در ۵ بازی آخر فصل از همه حریف‌های خود شکست خورد تا این تیم اولین فصل حضور خود را در رقابت‌های لیگ برتر به تلخ‌ترین شکل ممکن به پایان برساند و با ۳۷ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار بگیرد.

آلومینیوم پیش از شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر با مشکلات و اختلافات مدیریتی روبه‌رو بود و این مشکلات باعث شده بود وضعیت مدیریتی این باشگاه در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. تا پایان فصل گذشته، سعید عباسی به عنوان مدیرعامل در این باشگاه حضور داشت اما اختلافات درونی در این باشگاه باعث شد جابه‌جایی‌های قابل توجهی در مدیریت آلومینیوم صورت بگیرد. بر این اساس حمید محرابی که پیش از سعید عباسی، سابقه حضور در مدیریت باشگاه آلومینیوم را داشت، دوباره به کرسی مدیرعاملی این باشگاه بازگشت.

این انتصاب در حالی رقم خورد که باشگاه آلومینیوم پیش از آن تمایلی برای ادامه همکاری با منصوریان نداشت و در نهایت هم این مربی از جمع اراکی‌ها جدا شد. با حضور محرابی، رسول خطیبی دوباره به عنوان سرمربی آلومینیوم اراک برگزیده شد. بسیاری از هواداران آلومینیوم شاید از انتخاب دوباره خطیبی، خاطرات جدایی غیرمنتظره‌ این مربی و انتقال او به تراکتور به یاد بیاورند اما محرابی درباره این مساله اظهار کرد:‌ آقای خطیبی برای جدایی‌اش در فصل گذشته دلایلی داشتند و مواردی را در هیات مدیره مطرح کردند و هیات مدیره هم قانع شد و در نهایت قرارداد جدید با این مربی منعقد شد. در جدایی فصل گذشته خطیبی، دیگرانی مقصر بودند و خواسته‌هایی داشتند که باعث شد این مربی تحت فشار قرار بگیرد و این عوامل باعث شد خطیبی در انجام وظایف خود دچار مشکلاتی شود و نتواند کار خود را پیش ببرد.

آلومینیوم برای حضور در بیست و یکمین فصل از رقابت‌های لیگ برتر، سعی کرد با شرایط بهتری پا به این مسابقات بگذارد و با خرید بازیکنان مد نظر خطیبی، این تیم با وضعیت بهتری آماده مسابقات شد. همین مساله هم باعث شد این تیم اراکی در آغاز فصل به یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر تبدیل شود. شاگردان خطیبی تا پایان هفته یازدهم یکی از تیم‌های بدون باخت لیگ بودند و با ۵ برد و ۶ تساوی جزو ۴ تیم برتر رقابت‌های لیگ بودند.

ادامه مسیر لیگ برای آلومینیوم اراک آن‌چنان مطلوب نبود و این تیم نتوانست موفقیت هفته‌های اول خود را تکرار کند، طوری که این تیم از هفته دهم تا هفته بیست و دوم نتوانست طعم پیروزی را بچشد. این روند باعث شد طی جلسه هیات مدیره باشگاه آلومینیوم اراک که با حضور تمام اعضا و رسول خطیبی تشکیل شد، در پایان جلسه پس از گفت‌وگوهای انجام شده، رسول خطیبی از جمع این تیم اراکی جدا شود و پس از آن، مهدی رحمتی که پس از جدایی از شهرخودرو در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر تیمی نداشت، در نهایت به عنوان سرمربی آلومینیوم معرفی شود.

رحمتی که در روزهای پایانی سال، به جمع اراکی‌ها پیوست، حرف‌های امیدوار کننده‌ای به هواداران آلومینیوم زد و درباره حضور خود در آلومینیوم گفت: من در زندگی خودم سعی کرده‌ام هدف داشته باشم و برای آن تلاش کنم. همه بازیکنان برای هدف مشخصی اینجا هستند و برای موفقیت آلومینیوم کار خود را پیش می‌برند. من وقتی بازی تیم را در نیم فصل اول می‌دیدم، واقعا لذت می‌بردم. شاید تیم‌های دیگر آرزوی داشتن تک تک این بازیکنان را دارند. هیچ فوتبالیستی در زندگی‌اش نمی‌تواند در زمین بازی کم بگذارد. این تجربه ۲۰ سال فوتبال بازی کردن من است. من به شرف همه بازیکنان ایمان دارم. ما برای بالا رفتن و پیشرفت آلومینیوم تلاش می‌کنیم.

رحمتی هم‌چنین آخرین بازی آلومینیوم در سال ۱۴۰۰ و اولین حضور خود در نیمکت این تیم را با پیروزی یک بر صفر مقابل تراکتور پشت سر گذاشت تا به هواداران این تیم نشان دهد که می‌تواند روزهای بهتری در سال آینده، انتظار این تیم را بکشد.

روند آلومینیوم تا پایان ۱۴۰۰ شاید برای هواداران این تیم مطلوب نبوده است اما شاگردان مهدی رحمتی هم‌چنان به روزهای آینده خود امیدوار هستند و باید دید چه سرنوشتی تا پایان فصل ۲۱ لیگ برتر برای این تیم اراکی رقم می‌خورد.

9697