فرصت عالی برای کره‌جنوبی

فرصت عالی برای کره‌جنوبی

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار دو تیم کره‌جنوبی و ایران پنج‌شنبه از سری رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، در آستانه این دیدار رسانه معروف "یونهاپ‌نیوز" با تشریح وضعیت دو تیم به استقبال این مسابقه رفته است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

کره و ایران پیش از این جواز صعود به جام جهانی را به‌دست آورده‌اند که ایران (با 22 امتیاز، 7 پیروزی و 1 تساوی) در رده اول و کره (با 20 امتیاز، 6 برد و 2 تساوی) در رده دوم قرار دارند.

اما تیم ملی کره قصد ندارد به رتبه دوم گروه بسنده کند. آنها با شکست دادن ایران و اول شدن در گروه سعی دارند از غرور خود به‌عنوان "قوی‌ترین تیم آسیا" محافظت کنند.

ایران تقریبا تنها تیم آسیاست که کره در تقابل مستقیم با آن دست پایین را دارد. کره در 32 بازی مقابل ایران 9 برد، 10 تساوی و 13 باخت را در کارنامه دارد.

همچنین پس از برد یک بر صفر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2011، در 11 سال اخیر، در 7 بازی حتی یک برد هم به‌دست نیاوردند. پس از آخرین برد، 4 شکست متوالی و سپس 3 تساوی متوالی بین دو تیم رقم خورده است.

این دیدار خانگی فرصت خوبی برای پاره کردن نوار ناکامی برابر ایران است. به این دلیل که بهترین گلزن ایران در مرحله نهایی مقدماتی از خط خارج شده است.

ایران در مرحله نهایی مقدماتی 13 گل به ثمر رسانده که نیمی از آن را طارمی و جهانبخش به ثمر رساندند و غیبت آنها بهترین فرصت برای ضربه زدن به این تیم است زیرا آنها تنها سردار آزمون مهاجم دو گله لورکوزن را در ترکیب دارند.

بر خلاف ایران، مهاجمان کلیدی کره مانند سون هیونگ مین (تاتنهام)، هوانگ هی چان (ولورهمپتون) و هوانگ اوی جو (بوردو) در سلامت کامل هستند.

از سوی دیگر، پیروزی بر ایران می‌تواند به افزایش امیدها برای صعود کره در مرحله گروهی جام جهانی منجر شود. چرا که با پیروزی برابر ایران رتبه این تیم در رنکینگ فیفا ارتقا پیدا می‌کند و در قرعه کشی نهایی جام جهانی در سید بهتری قرار می‌گیرند و فرصت فراهم می‌شود تا به احتمال زیاد با تیم ضعیف‌تری هم‌گروه شوند.

۴۱۵۴