تاریخ‌سازی دختران هندبال ایران در آسیا با برد قزاقستان

تاریخ‌سازی دختران هندبال ایران در آسیا با برد قزاقستان

پایگاه خبری فوتبالی- دختران نوجوان ایران در جریان مسابقات قهرمانی آسیا برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران مقابل قزاقستان به برتری رسیدند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، دختران هندبال ایران در دومین دیدار خود از مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان مقابل قزاقستان به میدان رفتند. شاگردان محمدخانی توانستند با نتیجه 20 بر 19 قزاقستان را از پیش رو بردارند.

ملی‌پوشان ایران که تا دقیقه ۲۰ دو گل از قزاقستان عقب بودند توانستند در دقایق پایانی اختلاف گل را کم کنند و در نهایت نیمه اول این بازی با حساب ۱۰ بر ۱۰ به تساوی رسید. دختران ایران توانستند با هماهنگی بهتر در نیمه دوم بازی را با حساب 20 بر 19 از آن خود کنند.

دختران ایران پیش از این همیشه و در همه رده‌های سنی مقابل قزاقستان شکست خورده‌اند و اکنون برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران این برد در خانه قزاق‌ها حاصل شد.

تیم ملی دختران ایران تاکنون در مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان مقابل ازبکستان و قزاقستان به پیروزی رسیده‌ است. شاگردان محمدخانی فردا اول فروردین از ساعت ۱۳:۳۰ باید به مصاف هند بروند.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا دختران نوجوان از ۲۷ اسفند تا ۵ فروردین به میزبانی آلماتی قزاقستان در جریان است. در این مسابقات ۵ تیم قزاقستان، ازبکستان، هند، ایران و سوریه حضور دارند و ۲ سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ گرجستان توزیع خواهد شد.

شهرزاد نصوحی، نسترن گودرزی، زهرا فتوتی، فاطمه مریخ، فاطمه احمدی، شقایق چراغی، آسمان بدوی، الناز یارمحمدتوسکی، فریماه احمدی، مبینا حاج حیدری، هانیه شاه ویسی، نگین رحمانی، صبا زنگنه، بهارزنگنه، هستی دوخایی و آرزوبهمئ اسامی ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات است.

غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، فاطمه محمدخانی به عنوان مربی، مریم رضائیان به عنوان سرپرست و ندا اسدی به عنوان فیزیوتراپ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارند.

1984