نشست خبری ژاوی پس از برد در خانه گالاتاسرای و صعود بارسلونا به دور بعد لیگ اروپا

نشست خبری ژاوی پس از برد در خانه گالاتاسرای و صعود بارسلونا به دور بعد لیگ اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی اسپانیایی آبی و اناری‌ها در کنفرانس مطبوعاتی بعد از پیروزی در خانه گالاتاسرای و صعود به دور بعد لیگ اروپا شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اسپانیایی، ژاوی هرناندز در نشست خبری بعد از کسب پیروزی بارسلونا در بازی برگشت شب گذشته مقابل گالاتاسرای در خانه حریف و صعود به دور بعد رقابت‌های لیگ اروپا صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

درباره بازی:

"فکر می‌کنم فوق‌العاده بودیم و با شخصیت بازی کردیم. صبور بودیم و می‌دانستیم چطور حمله کنیم. در زمین دشواری به میدان رفتیم و آن‌ها دوباره در دفاع خیلی خوب بودند. بهتر از دور رفت بودیم. موقعیت‌هایی ساختیم و مستحق زدن گل‌های بیشتری بودیم. به همین دلیل است که در مرحله یک‌چهارم نهایی هستیم. باید به تیم تبریک گفت. این‌جا خیلی سخت است. این‌جا اروپاست و بردن در خارج از خانه، کار بسیار دشواری است."

درباره گل زیبای پدری:

"خیلی مهم بود و گلی عالی زد. او بیشتر از این‌ها توانایی دارد. نمی‌توانم بیشتر از این او را ستایش کنم. او قادر به انجام این کار و بیشتر از آن هم هست. او تفاوت‌ها را می‌سازد. نمی‌خواهم او را با کسی مقایسه کنم."

درباره عملکرد پدری و مقایسه او با اینیستا:

"نمی‌خواهم مقایسه کنم. او شخصیت خودش را دارد و همین کافی است. این‌که او این گل‌ها را می‌زند و باعث ایجاد تفاوت‌ها می‌شود، دیوانه کننده است."

در بین دو نیمه چه گفتید؟

"خوب بازی کردیم و نیازی به شعار نبود. فقط بازیکنان باید به باور به خودشان ادامه می‌دادند. من همیشه مثبت هستم. احساسم این بود که ما خیلی بهتر از گالاتاسرای هستیم."

درباره تجربه کار روی نیمکت:

"بسیار فعال هستم و بسیار رقابتی هستم. من آدم آرامی هستم و دوست دارم آرام باشم اما این غیر ممکن است زیرا وقتی در حال رقابت هستیم، تنش وجود دارد. در کل خوب بازی کردیم اما نتیجه بازی، نزدیک بود. سال‌ها پیش به ترکیه آمده بودم و می‌دانستم این‌جا چه چیزی انتظار ما را می‌کشد."

درباره پیکه:

"او را تعویض کردیم زیرا احساس ناراحتی داشت. او یک ماه است که چنین مشکلی دارد ولی در عین حال برای تیم تلاشی عالی انجام می‌دهد. به بازی یکشنبه فکر نمی‌کردیم."

چه چیزی باعث این واکنش‌ها و بازگشت نتایج و کامبک‌ها می‌شود؟

"این تصادفی نیست. ما به کار خودمان ایمان داریم و بازیکنان از شکل بازی‌ای که انجام می‌دهیم، لذت می‌برند. توپ را در اختیار می‌گیریم و اگر آن را از دست بدهیم، سعی می‌کنیم بهتر شویم و بیشتر در اختیار بگیریم. ما هم شخصیت و هم در بسیاری از دقایق آرامش از خودمان نشان دادیم که در بازی به آن نیاز است. خیلی خوشحالم."

درباره سرجینیو دست:

"او از ناحیه همسترینگ مشکل داشت و امیدواریم که خیلی جدی نباشد."

درباره جو استادیوم:

"یکی از بهترین جاهایی است که در دوران حرفه‌ای تجربه کرده‌ام. سال‌ها پیش چنین تجربه‌ای این‌جا داشتم و می‌دانستم چقدر دشوار است. این باعث می‌شود پیروزی ما مهم‌تر باشد."

درباره ال‌کلاسیکو:

"این بازی یک بازی مهم بود. این یک رقابت اروپایی است و می‌خواهیم خیلی جلو برویم. بسیار خوشحالیم و شاید در زمان خوبی به ال‌کلاسیکو رسیدیم اما این معنای غرور و از پیش برنده بودن در ال‌کلاسیکو ندارد. من این بازی‌ها را در همه شکل دیده‌ام. خیلی سخت خواهد بود."

درباره شانس قهرمانی بارسلونا:

"تیم خودم را به عنوان شانس قهرمانی نمی‌بینم. رقیب‌ها را نمی‌شناسیم اما آن‌ها ما را می‌شناسند. تجربه بازی در این‌جا را نداریم و این تورنمنت را مثل لیگ قهرمانان نمی‌شناسیم. مردم به این‌جا دسته دوم اروپا می‌گویند. تیم‌های بزرگی این‌جا هستند و این نقطه عطفی در پروژه ماست. در یک‌چهارم نهایی هستیم اما به نظرم سویا تیم قوی و کاربلد این جام است. آن‌ها با تورنمنت آشنا هستند و در سال‌های اخیر قهرمان آن شده‌اند."

9404