دولت بریتانیا برای حضور تنیسورهای روسیه در ویمبلدون شرط گذاشت

دولت بریتانیا برای حضور تنیسورهای روسیه در ویمبلدون شرط گذاشت

پایگاه خبری فوتبالی- دولت بریتانیا برای حضور تنیسورهای کشور روسیه در مسابقات ویمبلدون شرط گذاشت که آنها از رییس جمهوری کشورشان حمایت نکنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، پس از آغاز حمله نظامی روسیه به کشور اوکراین، موجی از تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه به راه افتاد. بسیاری از فدراسیون‌های جهانی رشته‌های مختلف هم تیم‌ها و ورزشکاران روسیه را از حضور در مسابقات مختلف محروم کردند. اما اتحادیه تنیسورهای حرفه‌ای، ورزشکاران روس را محروم نکرده است و فقط آنها حق استفاده از پرچم و سرود ملی کشور خود را ندارند.

مسابقات ویمبلدون به عنوان یکی از چهار گرنداسلم تنیس جهان قرار است از ۶ تا ۱۹ تیر برگزار شود. این مسابقات قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان است و به میزبانی بریتانیا برگزار می‌شود. در فاصله چند ماه مانده تا برگزاری این مسابقات، موضوع حضور تنیسورهای روسیه در این مسابقات داغ شده است. اهمیت موضوع به خصوص درباره دنیل مدودوف نفر اول تنیس مردان جهان بیشتر به نظر می‌رسد.

نایجل هادلستون وزیر ورزش بریتانیا درباره این موضوع گفته است که ورزشکاران روسیه می‌توانند در ویمبلدون شرکت کنند به شرط آنکه از ولادیمیر پوتین رییس جمهوری کشور خود حمایت نکنند.

۴۱۵۴