زوج سابق آزمون شایعه درخواست برای دعوت «نشدن» به تیم ملی روسیه را رد کرد

زوج سابق آزمون شایعه درخواست برای دعوت «نشدن» به تیم ملی روسیه را رد کرد

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان تیم ملی فوتبال روسیه امروز(سه‌شنبه) شایعات «درخواست وی از سرمربی این تیم را مبنی بر عدم دعوت او به تیم ملی این کشور» را تکذیب کرد. 

به گزارش فوتبالی، «آرتم زیوبا»، هم‌تیمی سابق «سردار آزمون» در زنیت و یکی از برترین گلزنان تاریخ فوتبال روسیه، در مصاحبه‌ای گفت: دلیلم برای ملحق نشدن به تیم ملی روسیه، مسائل سیاسی نیست بلکه مربوط به شرایط خانوادگی من است اما نمی‌خواهم وارد جزئیات این موضوع شوم. تصور می‌کنم سوءتفاهمی پیش آمده و «والری کارپین» مربی تیم سوءبرداشت کرده یا اینکه حرف‌هایش اشتباه برداشت شده است.

کاپرین پیش از این گفته بود که با ستاره ۳۳ ساله زنیت در مورد حضور در کمپ تمرینی تیم ملی در مسکو حرف زده است.

روسیه به دلیل وقایع رخ داده در اوکراین از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) تعلیق و از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز کنار گذاشته شده است.

در گفت‌وگویی که به نقل از کاپرین در تارنمای اتحادیه فوتبال روسیه منتشر شده، گفته است: او به من اطمینان داد که واقعا می‌خواهد برای تیم ملی بازی کند. اما حالا به دلیل شرایط دشوار پیش آمده در اوکراین، جایی که بسیاری از اقوام و بستگانش در آن زندگی می‌کنند، عذرخواهی و درخواست کرد که به دلایل خانوادگی اسم او از این اردو خط بخورد.

در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ که به میزبانی روسیه برگزار شد، زیوبا یکی از آخرین نفرات دعوت شده به تیم ملی این کشور بود و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم در مسیر رسیدن روس‌ها به یک چهارم این رقابت‌ها بود.

زیوبا از آن زمان بازوبند کاپیتانی روسیه را بر بازو بست و به رکورد گل‌های «الکساندر کرژاکوف» رسید اما از زمانی که کاپرین در جولای سال گذشته به تیم ملی روسیه ملحق شد، تا حد زیادی از جایگاه خود را از دست داده است.

او ماه گذشته در واکنش به فوتبالیست‌های اوکراین که از او و سایر بازیکنان روس بابت سکوت در قبال حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرده بودند، در پستی اینستاگرامی گفت که او مخالف تبعیض ملیتی است.

6641