پیش‌بازی منچستريونايتد - اتلتیکومادرید؛ سکانس دیگری از سریال رونالدو و مادریدی‌ها

پیش‌بازی منچستريونايتد - اتلتیکومادرید؛ سکانس دیگری از سریال رونالدو و مادریدی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - در یکی از حساس‌ترین مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، امشب شیاطین سرخ به مصاف یاران روخی بلانکو می‌روند.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت‌های شب اول از هفته دوم دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، امشب سه‌شنبه پانزدهم مارس سال ۲۰۲۲ میلادی مصادف با بیست و چهارم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ هجری شمسی و از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران، شاگردان رالف رانگنیک در تیم منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر و با قضاوت اسلاوکو وینچیچ، داور سرشناس اهل اسلوونی، میزبان شاگردان دیگو سیمئونه در تیم اتلتیکو مادرید خواهند بود تا تکلیف تیم صعود کننده از بین این دو تیم مشخص شود.

دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین اتلتیکو مادرید و منچستر یونایتد در مادرید پایتخت اسپانیا با تساوی یک بر یک تمام شد که فلیکس برای اتلتیکو و الانگا برای شیاطین سرخ گلزنی کردند.

منچستر یونایتد در سه مرتبه قبلی که دیدار رفت مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را با تساوی به پایان رساند، در نهایت از گردونه رقابت‌ها حذف شد. تا قبل از این فصل، ۶۹ درصد از تیم‌هایی که دیدار رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را در خانه خود با تساوی به پایان رساندند، در نهایت حذف شدند که شامل ۵۹ تیم از مجموع ۸۵ تیم می‌شود.

اتلتیکو مادرید دو سفر قبلی خود به خانه نمایندگان انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا را بدون به ثمر رساندن حتی یک گل، با باخت پشت سر گذاشته است که يک بار مقابل چلسی در فصل ٢٠٢١-۲۰۲۰ و یک بار هم برابر لیورپول در فصل جاری بوده است. این تیم همچنین در هیچ یک از هشت بازی خارج از خانه اخیر خود مقابل نمایندگان انگلیس در این مسابقات موفق به ثبت کلین شیت نشده و در این بازه چهارده گل از آن‌ها دریافت کرده است.

بعد از بنفیکا، اتلتیکو مادرید بدترین آمار گلزنی را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا داشت. هفت گل زده و هشت خورده با تفاضل گل منفی یک عملکرد تیم سیمئونه بود.

منچستر یونایتد در دَه سال گذشته فقط دو مرتبه موفق شده به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد. اما اتلتیکو مادرید عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشته است. این تیم سه مرتبه در نیمه‌نهایی حاضر شده که دو مرتبه تا فینال رفته و به نایب‌قهرمانی رسیده است.

منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا، فقط دو مورد از هشت بازی اخیرش مقابل نمایندگان اسپانیا در ورزشگاه اولدترافورد را با پیروزی پشت سر گذاشته و سه تساوی و سه باخت کسب کرده است.

در سه بازی قبلی بین منچستر یونایتد و اتلتیکو مادرید، انگلیسی‌ها بردی نداشته‌اند؛ اسپانیایی‌ها یک بازی را برده‌اند و دو بازی هم مساوی شده است.

بیش از هر کشور دیگری، منچستر یونایتد با تیم‌های اسپانیایی بازی کرده و هجده برد، بیست و پنج تساوی و بیست و دو شکست در شصت و پنج نبرد با اسپانیایی‌ها برای یونایتد ثبت شده است.

اتلتیکو مادرید در سی و شش مصاف با تیم‌های انگلیسی سیزده بار به برد و سیزده مرتبه به تساوی رسیده و دَه بازی را هم با شکست به پایان رسانده است.

وضعیت اتلتیکو مادرید در جدول لالیگای اسپانیا چندان خوب نیست و از تیم دیگو سیمئونه به‌ عنوان مدافع عنوان قهرمانی انتظار خیلی بیشتری می‌رفت؛ ولی آن‌ها مدت‌هاست که از رئال‌ مادرید عقب مانده‌اند و حالا باید تلاش کنند بین چهار تیم بالای جدول بمانند. بعد از چند باخت در ماه دسامبر ۲۰۲۱، روخی‌ بلانکو برگشته و با چهار برد متوالی به مصاف شیاطین سرخ خواهد رفت. عملکرد اتلتیکو در اروپا هم آن‌چنان خوب نبوده و در بازی رفت نتوانستند برد مقابل یونایتد را حفظ کنند. با این حال، اتلتیکو خاطره خوبی از آخرین حضور در مرحله حذفی در انگلیس دارد؛ یعنی همان برد تاریخی مقابل لیورپول در آنفیلد. سیمئونه دوست ندارد باز هم مقابل رونالدو مغلوب باشد و مثل آن دیدار تاریخی مقابل یوونتوس، کارهایش را ستاره پرتغالی تلافی و تکرار کند.

در سمت مقابل، منچستر یونایتد به دنبال این است تا با استفاده از مزیت میزبانی، خودش را به جمع هشت تیم برتر قاره اروپا برساند. شیاطین سرخ در آن بازی از استانداردهای خود فاصله داشتند ولی آنتونی الانگا پس از ورود به عنوان یار تعویضی، توانست در دقیقه هشتاد گل ژائو فلیکس را خنثی کند تا یونایتد با هر بردی در بازی فردا شب، به دور بعد صعود کند. اگر شاگردان رالف رانگنیک پس از باخت چهار بر یک مقابل منچستر سیتی سراغ این بازی می‌آمدند، قطعاً فاقد خودباوری لازم بودند ولی پس از برد سه بر دوی روز شنبه مقابل تاتنهام، اینک آن‌ها در وضعیت روحی خوبی به سر می‌برند. هت‌تریک کریستیانو رونالدو در بازی قبلی در بازگشت از مصدومیت، برای نماینده اسپانیا اصلا خبر جالبی نیست. سی‌آر سون با زدن بیست و پنج گل مقابل اتلتیکو مادرید در طول دوران حرفه‌ای خود نشان داده است که به خوبی راه گلزنی به این تیم را بلد است.

تام هیتون سنگربان ذخیره منچستر یونایتد به این بازی نخواهد رسید. میسون گرینوود هم به دلیل مسائل انضباطی از لیست شیاطین سرخ بیرون مانده است. با این حال، رانگنیک امیدوار است که لوک شاو، اسکات مک‌تومینای و برونو فرناندز با رفع مصدومیت به این بازی حساس برسند. در سمت مقابل نیز یانیک فریرا کاراسکو محروم است و اتلتیکومادرید را همراهی نخواهد کرد. لیست مصدومان مادریدی‌ها هم از ماتئوس کُنیا، دانیل واس، شیمه ورسالیکو، توماس لمار، ماریو اِرموسو و جفری کندوگبیا تشکیل شده است.

ترکیب احتمالی منچستر یونایتد برای مصاف امشب مقابل اتلتیکو مادرید:

دخئا، دالو، واران، مگوایر، شاو، فرناندش، مک‌تومینای، پوگبا، رشفورد، سانچو، رونالدو

ترکیب احتمالی اتلتیکو مادرید برای مصاف امشب مقابل شیاطین سرخ:

اوبلاک، ساویچ، فلیپه، رینالدو، یورنته، لودی، اِررا، کوکه، دی‌پائول، کورئا، گریزمان

9404