تیم منتخب هفته 22 لیگ برتر از نگاه بخش آنالیز فوتبالی؛ سلطنت اصفهانی!

تیم منتخب هفته 22 لیگ برتر از نگاه بخش آنالیز فوتبالی؛ سلطنت اصفهانی!

پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" از این هفته لیگ برتر با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

به گزارش فوتبالی، البته تیم منتخب با وسواس و حساسیت خاصی انتخاب خواهد شد و کسانی که درباره عملکرد بازیکنان نظر می دهند، همه هشت بازی لیگ برتر را به صورت کامل نگاه می کنند و تنها به خلاصه بازیها اکتفا نمی کنند. فوتبالی برای اینکه تلاش همه بازیکنان خوب لیگ برتر هم دیده شود، تیم منتخب ذخیره ها را هم معرفی خواهد کرد.

در هر حال فوتبالی، از فصل آینده اگر مشکل خاصی پیش نیاید، فرایند نمره دهی را هم برای همه بازیکنان حاضر در لیگ برترآغاز خواهد کرد.  در روزهای آینده در این باره بیشتر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

این هفته رقابتها حساس بود و البته هر چه به پایان لیگ نزدیک تر می شویم، بازیها حساس تر هم می شوند. تیم آنالیز فوتبالی معتقد است که برای پیدا کردن مردان منتخب هفته باید راهی اصفهان شد جایی که سپاهان و ذوب‌آهن 7 بار دروازه رقبا را باز کردند و این سپاهان بود که تنها یک گل خورد که در واقع سوپرگل هم بود. به همین دلیل هم آنها، سهامداران اصلی تیم منتخب هفته‌ای هستند که نمایندگانی از سرخابی‌ها و دیگر تیم‌های برنده هم داشت. تیم منتخب هفته 22 لیگ برتر و همچنین تیم ذخیره ها را با هم مرور می کنیم.

* محمد ناصری

یک توفیق اجباری تبدیل به برگ برنده پیکان در سیرجان شد. اخراج هفته قبل مجدکرمانشاهی، فرصت حضور در این بازی بزرگ را به ناصری داد و او هم درون دروازه، نمایشی فوق‌العاده داشت. بدون واکنش‌های تماشایی ناصری، پیکان بدون امتیاز از زمین گل‌گهر خارج می‌شد.

ذخیره: شهرخودرو در 2 هفته اخیر صاحب 4 امتیاز شده که ربط بسیاری به عملکرد یوسف بهزادی درون دروازه این تیم داشته است.

* سینا شاه عباسی

  خروجی منحصر به فرد نکونام در فولاد؛ مدافع جوانی که برابر تراکتور، گل هم زد تا توانایی‌هایش روی ضربات آزاد را نشان دهد. شاه عباسی در انجام امور محوله دفاعی هم توانمند بود و هیچ مدافعی نمره بالاتری نسبت به او در این هفته نگرفت. نکونام با او، روی نام موسوی و کولیبالی خط قرمز کشید.

ذخیره: بازگشت درخشان عارف غلامی به استقلال با نمایش او برابر صنعت نفت تکمیل شد؛ او در تمامی نبردهایش، شروین بزرگ را شکست داد تا نشان دهد که برای شهرآورد آماده است. او به نسبت یک مدافع که از پارگی رباط صلیبی بازگشته است نمایش و کیفیت خوبی داشت.

* مجتبی بیژن

  به عنوان یکی از معدود باتجربه‌های شهرخودرو، در حال انجام همان کاری است که انتظارش وجود داشت. بیژن برابر فجر و روی زمین حافظیه، تنها حربه گلزنی میزبان را خنثی کرد و تمامی ضربات سر را زد. گل تعیین‌کننده بازی هم با ضربه او به تور دروازه فجر رسید. شهرخودرو کم گل می‌زند و زننده همان گل‌های اندک کسی جز بیژن نیست پس نمی توانیم او را جزو تیم برتر قرار ندهیم. این پیروزی امیدهای شهرخودرو را برای ماندن در لیگ برتر زنده کرد.

ذخیره: محمد ستاری جز اینکه گل تساوی هوادار را زد، در خط دفاعی هم موفق بود و هر 6 نبردی که دخیل بود را برد.

* رافائل سیلوا

یک نمایش بی‌نقص در اولین بازی آنهم تنها پس از 3 جلسه تمرین. سیلوا در کنار عارف غلامی، روز خوبی را برای استقلال در خط دفاعی ساخت. این برزیلی در ارسال پاس‌های قطری هم توانایی‌هایش را ثابت کرد و نشان داد در حساس‌ترین لحظات بازی هم، خونسردی‌اش را از دست نمی‌دهد و درک درستی از محیط بازی‌اش دارد. استقلال حالا دیگر نگران غیبت مرادمند و یزدانی نیست. اینکه آنقدر با کیفیت باشی که همین هفته اول در تیم هفته قرار بگیری یعنی فوتبال در ژن و خون برزیلی هاست. سیلوا حتی می توانست گل هم بزند.

ذخیره: یک گل استثنایی به علاوه نمایشی که بقیه مدافعان نساجی را تحت‌الشعاع قرار داد یعنی سعید غلامعلی‌بیگی لیاقت حضور در تیم دوم هفته را دارد.

* دانیال اسماعیلی‌فر

  یک مدافع راست درگیر در جریان بازی، نمی‌تواند در دقیقه 4+90 از زمین خودی استارت بزند و خودش را به درون محوطه رقیب رسانده و گل بزند ولی دانیال اسماعیلی‌فر، چنین بازیکنی است. بهترین مدافع راست حال حاضر فوتبال ایران که از نزدیکی‌های تیم ملی هم رد نمی‌شود و مشخص نیست چرا اسکوچیچ او را نمی بیند. 

ذخیره: زائر کاظمین را می‌توان پدیده این فصل شهرخودرو دانست. یک دفاع راست سرعتی که این هفته پنالتی 3 امتیازی تیمش را گرفت. حق او مطمئنا قرار گرفتن در تیم ذخیره هاست.

* سینا اسدبیگی

  همه آنچه یک هافبک دفاعی باید انجام بدهد را اسدبیگی برای ذوب‌آهن انجام داد. او بخصوص بعد از خروج خدابنده لو، یک‌تنه میانه زمین را به سود تیمش کرد و زننده گل چهارم ذوبی‌ها هم لقب گرفت. ذوب‌آهن در حال معرفی هافبکی به فوتبال ایران است که هر دو کار دفاعی و هجومی را بلد است. شاید اگر خدابنده لو از زمین بیرون نمی رفت، آن وقت او در تیم منتخب قرار می گرفت.

ذخیره: محمد خدابنده‌لو تا زمانی که درون زمین بود، کفه ترازو به سود ذوب‌آهن سنگینی می‌کرد. او گل اول بازی را هم زد. بازیکن آینده داری که مطمئنا در سالهای آینده حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

* رضا اسدی

  یک بازگشت شکوهمند به ترکیب اصلی و زدن امضا پای برگه برد در مسجدسلیمان. اسدی برابر نفت دبل کرد، دو گل مشابه زد که خودشان شبیه خیلی از گل‌های قبلی او بودند: یورش سریع به سمت توپ ارسالی از کرنر و زدن ضربه سر به تیر دورتر که دروازه‌بان را مات می‌کند. اسدی با این نمایش، مجوز حضور در دربی را گرفته است مگر اینکه اتفاق خاصی برایش بیفتد.

ذخیره: قلعه‌نویی خیلی زود فهمید روی نیمکت نشاندن امین پورعلی کار اشتباهی است و کاپیتان را روانه زمین کرد اما داور، جلوی نمایش ویژه پورعلی را گرفت.

* امید نورافکن

  گزاف نیست اگر بگوییم نورافکن هر بازی نسبت به بازی قبلی کامل‌تر می‌شود. او برابر نساجی، اجازه هیچگونه هنرنمایی را به سمت راست میزبان نداد و طبق معمول در امور هجومی هم موفق بود: یک ضربه بلاک شده و یک گل برای بهترین دفاع چپ حال حاضر فوتبال ایران که توانسته خودش را با چنین نمایش‌هایی، فیکس تیم ملی کند و اسکوچیچ را از خودش راضی نگه دارد.

ذخیره: مسعود ابراهیم‌زاده توانسته سمت چپ ذوب‌آهن را تبدیل به نقطه قوت تیمش کند؛ بازیکنی که پاس گل دوم تیمش را هم برابر آلومینیوم داد.

* مهدی ترابی

پاس گل هشتم و سپس پاس گل نهم یعنی رسیدن به صدر جدول گلسازان فصل. اگر سعید آقایی کمی بیشتر دقت می‌کرد، هت‌تریک ترابی در گلسازی هم کامل می‌شد. ترابی بعد از یک وقفه کوتاه، دوباره آماده شده و این بهترین خبر برای گل‌محمدی در آستانه دربی است. هر چند این ترابی اما هنوز با بهترین روزهایش فاصله دارد.

ذخیره: تنها 24 ساعت زمان لازم بود تا محسن آذرباد به ترابی برسد؛ کاپیتان مس این هفته پاس گل نهمش را هم داد.

* محمدحسین اسلامی

زمان شاید کوچکترین اهمیتی برای او نداشت تا بتواند خودش و توانایی‌هایش را نشان بدهد. وقتی او وارد زمین شد، ذوب‌آهن با 2 گل جلو بود و 32 دقیقه بعد که بازی تمام شد این برتری 2 برابر شده بود آن هم با گلی که اسلامی زد و پنالتی‌ای که گرفت. اسلامی حالا می‌تواند تبدیل به ژوکر طلایی تارتار شود: مردی برای باز کردن بازی‌های گره‌خورده است.

ذخیره: امیرحسین حسین‌زاده را می‌توان مرد محبوب فرهاد مجیدی و استقلالی ها لقب داد؛ بازیکنی که این هفته گل 3 امتیازی تیمش را زد و حالا 5گله است.

* سجاد شهباززاده

از نبودن شهریارمغانلو به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. گل شهباززاده دقیقا همان چیزی بود که سپاهان برای شوک وارد کردن به نساجی نیاز داشت: "یک ضربه با شدت و دقت مناسب. شهباززاده البته از دادن پاس گل هم غافل نماند و معمار برد تیمش لقب گرفت. شهباززاده این فصل کمتر گل زده ولی بیشتر در خدمت تیم بوده است. 

ذخیره: در برهوت مهاجم خوب، گادوین منشا مهاجم تیم مس رفسنجان همچنان ماشین گلزنی تیمش است. او این هفته با یک سوپرگل دروازه هوادار را باز کرد. البته در طول بازی می توانست نمایش بهتری داشته باشد اما چون به غیر از گل صحنه قابل توجهی نداشت به همین دلیل در لیست ذخیره گذاشت.

* سرمربی: فرهاد مجیدی

بردن صنعت نفت در نیم‌فصل دوم اصلا کار راحتی نیست بخصوص این صنعت نفت که از برد برابر پرسپولیس می‌آمد ولی مجیدی با چیدمان جدیدش، اجازه خودنمایی را به علیرضا منصوریان و تفکرات فنی‌اش نداد. ترکیب ویژه‌ای با کیفیت همیشگی در دفاع و کیفیت بهبودبخشیده شده در حمله و رسیدن به بازی شماره 22 فصل با داشتن یک خط تیره در ستون باخت‌.

ذخیره: آلومینیوم روی نوار ناکامی است ولی اینکه تیمی بتواند آنها را با 4 گل شکست بدهد، کار راحتی نبود که مهدی تارتار و تیمش از عهده‌اش برآمدند.

تیم هفته: ذوب آهن

ذوب آهن سه هفته پشت سر هم حریفانش را شکست داد و با درخشش جوانان تیم بحران را دریبل زد. اگر روند این تیم حفظ شود مطمئنا حریف دندان گیری برای مس رفسنجان، هوادار و پرسپولیس خواهد بود.

ذخیره: سپاهان

سپاهان با یک نمایش خوب حریفش نساجی را در خانه شکست داد. سه گل به تیمی که معمولا مقابل تیم های بزرگ خوب دفاع و حتی بازی می کند از کیفیت بالای سپاهان و بازیکنانش حکایت دارد.

1111