گادوین منشا : من میلیون دلاری هستم

گادوین منشا : من میلیون دلاری هستم

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم مس رفسنجان با در پیش گرفتن یک روند گلزنی متوالی، به دنبال کفش طلا در لیگ بیست و دوم است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، اگر گادوین منشا روند گلزنی که در شروع لیگ بیستم با پیراهن گل گهر در پیش گرفته بود را تا پایان ادامه می داد، شاهد یک رکورد شگفت انگیز در فوتبال ایران می شدیم؛ او با هت تریک مقابل پدیده در هفته هفتم شمار گل های خود را به عدد 9 رسانده بود؛ به ثمر رساندن 9 گل در 7 بازی، آمار خیره کننده ای بود که منشا در آن مقطع از خود به جای گذاشت اما یک طلسم سنگین روند خوبش را متوقف کرد.
بعد از هت تریک منشا در دیدار با پدیده، این بازیکن دچار افت فاحشی شد به نحوی که در 18 بازی بعدی که برای سیرجانی ها به میدان رفت، تنها دوبار موفق شد گل بزند. این بازیکن که تا پایان هفته هفتم 9 گل به ثمر رسانده بود، تا آخرین هفته نیم فصل نخست و بازی با نساجی در گل زدن ناکام بود و در نهایت هم فصل را با 12 گل به پایان رساند.

هشت هفته زودتر از فصل قبل!
منشا در پایان فصل از گل گهر جدا شد اما از کرمان تکان نخورد. مقصد بعدی او مس رفسنجان بود. مهاجم نیجریه ای مس روز گذشته با یک سوپرگل، شمار گل هایش در فصل جاری را به عدد 12 رساند؛ به عبارتی او 8 هفته زودتر از فصل گذشته به تعداد گل های آن فصلش رسید و ازاین به بعد برای ارتقای رکورد سال قبل و رسیدن به بهترین رکورد گلزنی اش در فوتبال ایران (پیکان – 15 گل) تلاش خواهد کرد.

گادوین منشا؛ آپدیت 01-1400
گادوین منشا در فصل 01-1400 ورژن جدیدی از خود را ارائه کرد که مهمترین ویژگی آن، رفع اشکال ورژن فصل گذشته بود. او امسال به شدت هفته های نخست سال قبل گل نزد ولی در طول فصل گلزنی هایش را تداوم بخشید و بین یک گل تا گل بعدی، فاصله های طولانی ایجاد نکرد. بیشترین فاصله را در همین مقطع شاهد بودیم که منشا بعد از گلزنی مقابل پدیده در هفته هفدهم دوباره با طلسم گل نزنی مواجه شد اما این بار زود آن را شکست و بعد از چهار هفته با گلزنی مقابل هوادار، از اشتیاق بالای خود برای تصاحب کفش طلا خبر داد.

منشا در شادی بعد از آخرین گلش که به زیبایی به ثمر رسید. او خود را جزو مهاجمان تاپی می‌داند که به ایران آمده‌اند و به خودش برچسب میلیون دلاری زده است اگرچه هزینه استخدام او برای مس یک دهم این قیمت بوده است.

اقتصادی تر؛ هر چهار شوت = یک گل
منشا بیشترین تعداد شوت را در میان بازیکنان مس در طول این فصل زده است (2.7 شوت در هر بازی). تعداد شوت های در چارچوب او هم رتبه دوم را برایش به همراه داشته است (یک شوت در چارچوب به ازای هر بازی). در چنین شرایطی، نرخ تبدیل شوت به گل برای این بازیکن عدد قابل توجه 25.5% است. این یعنی از هر چهار شوت مهاجم مس در این فصل، یکی به گل تبدیل شده است. این هم یکی دیگر از قابلیت های افزوده شده به آپدیت این فصل منشا است که او را به مهاجمی اقتصادی تر تبدیل کرده است. میانگین 4 نبرد موفق هوایی در هر بازی، رتبه سوم را برای منشا در تیم مس به همراه داشته که یک قابلیت دیگر برای او محسوب می شود.

مقام تر؛ روزهای خوش بعد از 30
جالب اینجاست که او با 2.4 خطا در هر بازی، دومین بازیکن خشن مس است اما با تحمل تنها یک خطا در هر بازی، دهمین بازیکن تیمش از این حیث به حساب می آید؛ ویژگی مهمی که او را از آسیب دیدگی های طولانی در امان نگه داشته است. این ویژگی قطعا برای منشا خیلی مهم است چرا که او اینک 32 سال سن دارد و باید حسابی مراقب استخوان ها و عضلاتش باشد. اگر همین روند را برای گلزنی منشا تا پایان فصل در نظر بگیریم، انتظار می رود که او حداقل 5 گل دیگر به ثمر برساند. این 5 گل می تواند، فصل جاری را به بهترین فصل گلزنی مهاجم نیجریه ای تبدیل کرده و حتی کفش طلا را برایش به همراه داشته باشد. رقیبان جدی او برای رسیدن به این عنوان یامگا (استقلال) و شیمبا (فولاد) هستند.

۴۱۵۴