چرا زنان پینگ‌پنگ ایران بدون مربی و سرپرست به قطر اعزام شدند؟

چرا زنان پینگ‌پنگ ایران بدون مربی و سرپرست به قطر اعزام شدند؟

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان می‌گوید به دلیل شرایط اقتصادی همراه با تیم زنان ایران به مسابقات قطر اعزام نشده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، رقابت‌های فیدر دوحه قطر از ۲۲ اسفند آغاز شده و چهار پینگ‌پینگ باز زن ایران بدون کادر فنی و سرپرستی به مسابقات اعزام شده‌اند.
حمیده ایرانمنش سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان در مورد اعزام نشدن با تیم، گفت: به دلیل شرایط اقتصادی فدراسیون تصمیم گرفت که بدون مربی اعزام شوند. هیچ مربی و سرپرستی اعزام نشده است. به هر حال شرایط اقتصادی با توجه به مسابقات پیش رو سخت شده و فدراسیون این تصمیم را گرفت. ما هم مجبوریم تابع فدراسیون باشیم.  

او در مورد زمان آغاز اردوهای ملی با اتمام لیگ گفت: مسابقات قهرمانی تیمی جهان به مهر موکول شد به همین دلیل اولین رویداد بین‌المللی ما بازی‌های کشورهای اسلامی در مرداد ماه و بازی‌های آسیایی در شهریور است. یکسری از بازیکنامان اکنون به مسابقات قطر اعزام شده‌اند و بعد از آن هم لیگ ترکیه را دارند. خوشبختانه امسال خیلی از بازیکنانمان در دورهای آخر لیگ ترکیه حضور دارند. مسابقاتشان اواسط فروردین شروع و بلافاصله بعد از مسابقات آن‌ها، اردوهای تیم ملی آغاز می‌شود و تا اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی ادامه دارد.  

ایرانمنش افزود: نفر پنجمی هم به تیم ملی اضافه خواهد شد. قرار بود بعد از تعطیلات عید مسابقه انتخابی را برای تنها سهمیه باقی مانده تیم ملی برگزار کنیم اما بازیکنان درگیر لیگ ترکیه هستند. بنابراین بعد از لیگ ترکیه برگزار خواهیم کرد.    

سرمربی تیم شهرداری شهر بابک در ادامه به چهارمین قهرمانی پیاپی تیم خود در لیگ برتر اشاره کرد و در مورد کیفیت مسابقات گفت: تفاوت امسال نسبت به سال گذشته این بود که فدراسیون محدودیت جذب ملی‌پوشان آسیایی را برای تیم‌ها در نظر گرفته بود و هر تیم فقط می‌توانست دو نفر را جذب کند. این باعث شده بود که ملی‌پوشان در سه تیم پخش شوند و قدرت خوبی داشته باشند.  ما هم دو نفر را داشتیم و پریناز حاجیلو که به تازگی به عضویت تیم ملی درآمده را هم در تیم ما بود چون ملاک جذب ملی‌پوشان انتخابی قهرمانی آسیا بود که گذشت.  

او در ادامه افزود: باید در نظر گرفت که چرا پریناز حاجیلو امسال انتخاب شده یا کسی مثل الینا رحیمی که هیچوقت در بزرگسالان مقام نیاورده، امسال در مسابقات انتخابی چهارم شد. به این دلیل است که وقتی بازیکنان به تیمی حرفه‌ای وارد می‌شوند، یکسری سخت‌گیرها وجود دارد. من تمرینات بازیکنان تیم را کنترل می‌کنم چون یکی از راه‌های بهبود عملکرد بازیکنان، لیگ است. هدف من تنها قهرمانی نیست بلکه باید کیفیت بازیکنان تیم هم بهتر شود تا از این طریق رسالت خود را برای تیم ملی انجام داده باشم.

ایرانمنش ادامه داد: بازی‌ها خیلی جذاب بود، یکطرفه نبود و حتی من هم دچار استرس می‌شدم چون سطح بازیکنان بسیار نزدیک است. به همین دلیل هم تیم ملی ما جز یکی دو نفر، بازیکن ثابت ندارد و دائم تغییر می‌کند. مسابقات هم خیلی نزدیک بود. ملاک قهرمانی تنها برد نبود بلکه امتیاز هم اهمیت داشت و این استرس را دوچندان کرده بود. خوشبختانه تمرینات خوبی که داشتیم در مسابقات جواب داد و برای چهارمین دوره پیاپی قهرمان شدیم.

6641