کریمیان: بازیکنان کنونی در حد تراکتور نیستند

کریمیان: بازیکنان کنونی در حد تراکتور نیستند

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک اسبق تراکتور معتقد است برخلاف گذشته، تراکتور امسال ابزار لازم برای مدعی بودن را ندارد ولی با این نفرات هم می‌توانست در رتبه های میانه جدول جای بگیرد.

مهدی کریمیان در گفتگو با خبرنگار فوتبالی در رابطه با شرایط این روزهای تی تی ها عنوان داشت: "داستان تراکتور این روزها داستان ۷۲ ملت شده است‌. از زمانی که آقای زنوزی عهده دار تیم شده اند، تغییر و تحولات زیادی انجام شده که البته تغییر همیشه خوب نیست و اگر به تکرار مکررات تبدیل شود، کار به اینجا می‌انجامد. باتوجه به شناختی که از تراکتور در دوران بازی در این تیم دارم، یک ضلع اساسی خود را به صورت حقیقی که هواداران هستند به خاطر شرایط موجود در اختیار نداشته، ضلع دیگر مدیریت بوده که در این سال ها ضعف داشته که مجبور شده این همه مربی عوض کند و ضلع دیگر مربیان پرتعدادی بودند که حتما مشکلاتی بوده که موفق نشده‌اند و ضلع دیگر بازیکنان که دیگر از یک تیم چه می‌ماند؟"

کریمیان با این مقدمه طولانی، اما از تغییرات ایجادشده در کادر فنی تراکتور استقبال کرده است:"  حالا آقای ساغلام اضافه شده‌اند که قبلا نشان داده اند که مربی خوبی هستند؛ ضمن اینکه باشگاه برای اولین بار از پیشکسوت های خود استفاده کرده و این نوید روزهای خوبی را می‌دهد. جدای از بحث فنی، پیشکسوت با تمام پوست و گوشت و حس خود جلوی تماشاچی بازی کرده و مثلا محمد نصرتی می تواند به بازیکن این را بفهماند که پیراهن چه تیمی را بر تن دارند. آمدن آقای ساغلام و استفاده از نفراتی مثل آقای نصرتی را مثبت می‌بینم و به آقایان سهرابی و زنوزی تبریک می‌گویم و بدانند که از این باب ضرر نمی‌کنند."

هافبک اسبق تراکتور از وضعیت یارگیری این تیم در این فصل اصلا راضی نیست:" باتوجه به تغییرات پرتعداد سرمربی از ابتدای فصل به نظرم تراکتور نتوانست امسال تیم خوبی ببندد. زمانی که ما در تیم بازی می‌کردیم، مربیان برای اینکه لیست 18 نفره را انتخاب کنند خیلی با چالش مواجه می شدند ولی الان شما از خانه‌تان هم که نشسته باشید می‌توانید تیم را ارنج کنید! به جز چند بازیکن باتجربه مثل کیانی، اخباری، پیمان بابایی، عباس‌زاده و چند جوان بااستعداد تراکتور نفرات آنچنان خوبی در اختیار ندارد و این زشت است که بگوییم تراکتور امسال باید سعی کند که در لیگ برتر باقی بماند."

کریمیان در رابطه با گلایه های سولدو سرمربی سابق تراکتور از ترکیب تیمش چنین توضیحی دارد:" آقای سولدو هر بار در نشست‌های خبری یک حرف می‌زد و در نشست بعدی، حرف‌های قبلی خود را نقض می‌کرد. سولدو اوایل که برد و مساوی آورد از بازیکنان تعریف می‌کرد و این اواخر که نتیجه نمی‌گرفت، می‌گفت بازیکنان به درد نمی‌خورند و کلا صحبت هایش ضد و نقیض بود. از نظر من هم تیم کنونی تراکتور جایگاهش سیزدهم جدول نیست و می‌توانست میانه‌های جدول باشد ولی صحبت من این است که تراکتور باید بازیکنانی داشته باشد که مثل زمان ما برای قهرمانی می‌جنگید."

بخش آخر صحبتهای کریمیان درباره دلایل عدم موفقیت تیمهای آذربایجانی به خصوص تراکتور در چند سال گذشته است:" فوتبال ایران شرایط و بستر مناسب برای بخش خصوصی ندارد و بخش خصوصی هیچ عایدی از فوتبال نصیبش نمی‌شود و به نوعی فقط خرج می‌کند. البته آدم باید برای خرجی که می کند برنامه داشته باشد و آقای زنوزی خودشان باتوجه به مشغله‌هایشان شاید این زمان را نداشته باشند و به نظرم یکی از ایرادات ایشان نداشتن مشاوران قوی است. اگر شما از کسانی که دنبال منافع شخصی هستند استفاده کنید، آن ها هم مدیران ضعیفی را به مجموعه وارد می‌کنند و زنجیروار مربیان و بازیکنان ضعیف وارد تیم می‌شوند. البته که بین این همه تغییرات مربی و بازیکن خوب هم بوده ولی بستر کار فراهم نبوده است. آرزو می‌کنم تراکتور به بخش دولتی بازگردد تا بتواند دوباره توان رقابت داشته باشد چرا که بخش خصوصی نتوانسته در فوتبال ما دوام بیاورد."

گفت و گو از حامد حاجی محمدی