پیش‌بازی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان/ جدال صدر و قعر

پیش‌بازی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان/ جدال صدر و قعر

پایگاه خبری فوتبالی-در نخستین هفته از دور برگشت لیگ چهاردهم، تیم‌های مدعی به مصاف قعرنشینان جدول خواهند رفت.

به گزارش فوتبالی، چهاردهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران، از ساعت 13 فردا-پنج‌شنبه 19 اسفند-وارد هفته دوازدهم و دور برگشت این مسابقات از سر گرفته خواهد شد.

در نیم فصل نخست، شهرداری سیرجان توانست با کسب 10 برد و یک تساوی از 11 بازی، با 31 امتیاز به صدر جدول لیگ تکیه بزند. پشت سر این تیم، دیگر نماینده کرمان حضور دارد و خاتون بم با 30 امتیاز دوم است.

آنچه مشهود است، رقابت بر سر جام قهرمانی امسال هم بیشتر میان دو رقیب سنتی کرمانی است و اگر اتفاقات خاصی رخ ندهد، دیدار برگشت خاتون-شهرداری تعیین کننده تیم قهرمان خواهد بود.


ملوان بندرانزلی-زارع باتری سنندج/ دوئل 6 امتیازی در میان جدول

دیدار رفت دو تیم با برتری قوی سپید انزلی همراه بود. ملوان‌ها هفته پایانی نیم فصل را با شکست سنگین مقابل شهرداری سیرجان و کسب رده‌ی ششم پشت سر گذاشتند. شاگردان معصومه جهان‌چی اگر قصد رتبه‌ای بهتر از این را در پایان فصل دارند، باید روند فرسایشی نیم فصل نخست را پیش نگیرند. در سمت مقابل زارع باتری هم نیمه نخست لیگ را با کسب رده هفتم پشت سر گذاشت و به نوعی در دور برگشت به دیدار رقیب مستقیم خود خواهد رفت. شاگردان فاطمه صادقی که این روزها مشکل زمین تمرین دارند، برخلاف وچان سابق درپی تکرار شکل و شمایل سامان یافته سال‌های قبل خود هستند. در 5 تقابل نمایندگان کردستان با ملوان، 4 برد سهم سنندجی‌ها بوده و قوی سپید تنها در دیدار رفت همین فصل رنگ پیروزی را به خود دیده است.


پالایش گاز ایلام-ذوب آهن اصفهان/ مچ اندازی عزیزپور و شهبازی

ذوبی‌ها هفته پایانی نیم فصل را با برد مقابل زارع باتری پشت سر گذاشتند و با کسب رده‌ی پنجم جدول درپی آنند که در نیم فصل دوم به جمع بالانشینان بپیوندند. پالایشی‌ها هم در آخرین هفته مقابل خاتون بم شکست سنگینی متحمل شدند و در دیدار معوقه با همیاری هم نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکردند تا در رتبه هشتم قرار بگیرند. اهمیت کسب پیروزی در این دیدار برای شاگردان سمیه شهبازی و ندا عزیزپور بسیار بالاست و این نوید یک بازی جذاب را به هواداران دو تیم می‌دهد. در 5 تقابل اخیر دو تیم، سهم گاندوها 3 برد و پالایش 2 برد بوده است و تاکنون دیداری با نتیجه تساوی به پایان نرسیده است.


همیاری ارومیه-شهرداری سیرجان/ طوفان سبز وارد شهر ارومیه شد

قهرمان بلامنازع نیم فصل، در دیدار رفت به دلیل حاضر نشدن همیاری برنده اعلام شد. شاگردان مریم جهان نجاتی چهره بسیار قدرتمند از خود در لیگ نشان داده‌اند و کمتر تیمی پیدا می‌شود که شکستی آبرومندانه مقابل شهرداری سیرجان داشته باشد. در سوی مقابل همیاری هنوز در شوک خداحافظی کاپیتان تیمش است و در نیم فصل دوم هدیه حسن‌زاده را کنار خود نمی‌بیند. نماینده ارومیه با 7 امتیاز در رده دهم حضور دارد و اگر قصد بقا در لیگ را دارد، باید با کیان نیشابور رقابت شانه به شانه‌ای داشته باشد.


خاتون بم-کیان نیشابور/ کار سخت کیان در شروع نیم فصل دوم

پرافتخارترین تیم بانوان، علی‌رغم ترافیک مهره‌های فیکس تیم ملی در ترکیب خود، به مطلوبش نرسیده و هر هفته نیم نگاهی به نتیجه بازی شهرداری سیرجان دارد. شاگردان مرضیه جعفری در تیم خاتون کار سختی برای قهرمانی پیش رو دارند و باید هر هفته به نتیجه‌ای جز پیروزی فکر نکنند. در سوی دیگر کیان نیشابور برخلاف شروع بد ابتدای فصل، در هفته‌های اخیر توانست خود را جمع و جور کند و به رده نهم برسد تا فعلا از وضعیت قرمز فاصله بگیرد. دختران نیشابور در دیدار رفت با خاتون متحمل شکست 5-0 شدند و اگر فردا توان برد را در خود نمی‌بینند، باید تلاش کنند که کمتر گل بخورند تا تفاضل گل پایین موجب اتفاقات ناخوشایند نباشد.


شایان ذکر است که سارگل بوشهر به دلیل دو غیبت غیرموجه در بازی‌های رسمی این فصل، از سوی کمیته انضباطی به لیگ دو سقوط و از جدول کنار گذاشته شد تا لیگ با حضور 11 تیم ادامه پیدا کند. به همین ترتیب ملی پوشان شهر کرد که طبق برنامه با سارگل بازی داشت، این هفته را استراحت خواهد کرد.
همچنین دیدار سپاهان اصفهان و نماینده البرز به دلیل داشتن چندین نماینده از دو تیم در تیم ملی زیر 18 سال برای حضور در تورنمنت کافا، لغو و تاریخ جدید برگزاری آن از سوی سازمان لیگ متعاقباً اعلام خواهد شد.

1377