تنبیه بازیکن سابق بایرن مونیخ که از اوکراین حمایت نکرد

تنبیه بازیکن سابق بایرن مونیخ که از اوکراین حمایت نکرد

پایگاه خبری فوتبالی - فدراسیون فوتبال اوکراین تصمیم گرفت که آناتولی تیموشوک کاپیتان سابق خود را به خاطر ادامه همکاری با زنیت سن پترزبورگ تنبیه کند.

به گزارش فوتبالی، تیموشوک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال اوکراین است که 144 بازی در تیم ملی فوتبال این کشور داشته یعنی 33 تا بیشار از شوچنکو. اما تیموشوک زمانی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین تصمیم گرفت که در سمت خود به عنوان کمک مربی در تیم زنیت باقی بماند و استعفا ندهد، محبوبیتش را میان مردم اوکراین از دست داد.

فدراسیون فوتبال اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که تیموشوک اصول اخلاقی این سازمان را شکسته و به فوتبال اوکراین صدمه زده و به همین خاطر همه عناوین وی در فوتبال اوکراین پس گرفته شد. فدراسیون فوتبال اوکراین نوشته است" از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین، تیموشوک کاپیتان سابق تیم ملی اوکراین نه تنها هیچ ابراز نظری به صورت علنی در این زمینه نداشت بلکه حاضر نشد تا به همکاری خود با کشور متجاوز خاتمه ببخشد. در حالی که باشگاه سابق وی بایرن مونیخ بیانیه هایی در حمایت از اوکراین منتشر کرده، تیموشوک همچنان با سکوت به کار در باشگاه کشور متجاوز ادامه می دهد. تیموشوک با رفتارش به فوتبال اوکراین صدمه زده است."

تیموشوک سه قهرمانی لیگ، سه قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرجام در اوکراین در دوران حضورش در شاختار دونتسک بین سالهای 1998 تا 2007 کسب کرده بود.

4125