توضیحات فدراسیون فوتبال در خصوص سامانه VAR

توضیحات فدراسیون فوتبال در خصوص سامانه VAR

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس موضوعات مطرح شده در ارتباط با راه اندازی سامانه VAR طی روزهای اخیر لازم است مواردی در این مورد به استحضار اهالی فوتبال و عموم علاقمندان به این موضوع رسانده شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، راه اندازی این سامانه بر اساس استانداردها و قوانین فدراسیون جهانی فوتبال تنها با تاييد فيفا و با هماهنگى فدراسيون فوتبال ایران جهت پياده سازى در مسابقات صورت مي گیرد، لذا انجام هرگونه تست هاى فنى و آزمايشى آنلاین و یا آفلاین تنها با اعلام و كسب تاييديه از فدراسيون جهانى فوتبال توسط فدراسيون فوتبال ایران امكان پذير بوده و بر همین اساس مسئولیت پیامدها و تبعات قانونی اقداماتی که خارج از این چارچوب انجام شود متوجه عاملان اینگونه فعالیت های غیر حرفه ای خواهد بود.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران فرآیند پياده سازى سيستم كمك داور ويديويى در مسابقات ملی و باشگاهی را از ابتدا تحت نظر فدراسيون جهانى و بر اساس پروتكل هاى فنى و اجرايى ابلاغى فيفا دنبال کرده است.

بديهى است كميته انضباطى فدراسيون فوتبال نیز بر مبنای قواعد و قوانین موجود نسبت به اقدامات اخير تصميم گيرى هاى لازم را انجام خواهد داد. 

9719