گزارش ویژه/ دربی 99 درصد بی‌تماشاگر است!

گزارش ویژه/ دربی 99 درصد بی‌تماشاگر است!

پایگاه خبری فوتبالی- آیا دربی پایتخت به سرنوشت بازی ایران - کره دچار خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، در حالی که وزیر ورزش و جوانان شب گذشته و در حاشیه مراسم جشن خصوصی‌سازی سرخابی‌ها اعلام کرد 30 درصد از ظرفیت سکوهای ورزشگاه آزادی در دربی پایتخت به تماشاگران اختصاص داده خواهد شد، اما همچنان گمانه‌زنی‌ها بر سر حضور هواداران سرخابی در ورزشگاه آزادی برای دیدن این بازی وجود دارد.

پیش از این حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان قبل از تقابل ایران و کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی از حضور تماشاگران در ورزشگاه خبر داده بود اما نهایتا آن بازی بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

با توجه به اینکه از ابتدای هفته صحبت‌های ضد و نقیضی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای برگزاری بازی دربی مطرح شده، همچنان نمی‌توان به طور صد در صد روی قولی که وزیر ورزش داده است حساب کرد و باید منتظر تصمیم نهایی شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش ماند.

سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر امروز و پس از قرعه کشی مسابقات جام حذفی درباره حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال گفت:" بحث حضور تماشاگران با تصمیم شورای تأمین استان است که یکی از اعضای آن ستاد مقابله با کرونا است. اعلام حضور 30 درصدی تماشاگران به واسطه بحث پروتکل‌ها بود. این مسأله قبل از امیکرون از طریق دبیرکل ابلاغ شد و فقط بحث دربی نیست هر ورزشگاهی زیرساخت لازم در خصوص مسائلی مانند فروش الکترونیکی بلیت، حضور تماشاگران و ... را داشته باشد، می‌تواند تا سقف 30 درصد پذیرای هواداران باشد."

در هر حال وزیر ورزش و جوانان وعده ای از سر مسئولیت و دغدغه های خودش و طرفداران فوتبال داد اما اجرا کردن حضور 30 درصدی تماشاگران در دربی به این راحتی ها نیست. مطمئنا با توجه به حساسیت دربی، قطعا تماشاگران زیادی شانسشان برای حضور در ورزشگاه آزادی را امتحان خواهند کرد و اینکه فقط 20 هزار تماشاگر حق حضور در ورزشگاه را داشته باشند، کار راحتی برای عوامل برگزاری بازی نخواهد بود و شاید این مساله باعث شود که تا قبل از دربی، مسئولان سازمان لیگ و نهادهای مربوطه دیگر به این نتیجه برسند که بهتر است دربی را بدون حضور تماشاگر برگزار کنند چرا که هجوم تماشاگران به ورزشگاه باعث ایجاد مشکلاتی ویژه و جدی خواهد شد. تجربه دو بازی استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و صنعت نفت آبادان نشان داد که اگر قرار به حضور 10 هزار نفر از تماشاگران شده بود، نزدیک به 35 تا 40 هزار نفر خودشان را وارد ورزشگاه کردند و از جایی به بعد نیروی انتظامی هم درب ها را باز کرد و بسیاری از تماشاگران بدون داشتن بلیت وارد ورزشگاه شدند و حتی پروتکل های بهداشتی هم رعایت نشد. 

به نظر نمی رسد که این بار هم شهرآورد تماشاگر داشته باشد. البته ما تیتر زدیم 99 درصد تماشاگر ندارد و یک درصد تماشاگر دارد چون بالاخره وزیر ورزش و جوانان مملکت، مثل ما دوست دارد دربی تماشاگر داشته باشد!

7655