پوراحمدی: روش خصوصی‌سازی سرخابی‌ها مدرن و اقتصادی است/ درویش درباره قرارداد بازیکنان صحبت می‌کند

پوراحمدی: روش خصوصی‌سازی سرخابی‌ها مدرن و اقتصادی است/ درویش درباره قرارداد بازیکنان صحبت می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- توصیف عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس برای روش خصوصی‌سازی سرخابی‌ها «مدرن و اقتصادی» است.

به گزارش فوتبالی، سیدمجید پوراحمدی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، مشاور وزیر ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در حاشیه برگزاری «جشن ملی واگذاری سهام سرخابی‌ها» اظهار داشت: این مراسم یکی از فرآیندهای انجام واگذاری این دو باشگاه است که عملیات آن چند ماه به صورت فشرده در وزارت ورزش و وزارت اقتصاد انجام شد. این جشن در واقع شروع یک حرکت است و از فردا با پایان پذیره‌نویسی، ان‌شاءالله ما شاهد یک شرایط جدید در سبک مدیریتی این دو باشگاه باشیم.
وی در پاسخ به این پرسش که «چقدر امیدوار به درآمدزایی به روش جدید هستید؟»، گفت: این روشی که وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی برای این واگذاری برنامه‌ریزی کردند، یک روش بسیار خوب، مدرن و اقتصادی است. بالاخره این دو باشگاه مشکلات اقتصادی، بدهکاری‌ها و گرفتاری‌های مالی خودشان را داشتند که در طول سال‌های گذشته انباشته شده و باعث شده بود بعضی از برنامه‌ریزی‌ها از جمله خریدها و بعضی فعالیت‌های مدیریتی محقق نشود. این روشی که تحت عنوان فروش سهام، افزایش سرمایه و فروش و برگشت این فروش به خود باشگاه‌ها برنامه‌ریزی شد، روشی است که می‌تواند همزمان مشکلات سنواتی دو باشگاه را حل کند و هواداران را به‌عنوان سهامدار باشگاه‌ها تبدیل می‌کند و بخش زیادی از این مشکلات انباشته شده در این گام برطرف می‌شود. هر چند تلاش ما در هیئت مدیره این است که اگر این آورده‌ها به باشگاه واریز شد، ما همه اینها را با یک مدیریت تحت عنوان باشگاهداری حرفه‌ای بتوانیم به سمتی ببریم که همزمان یک تولید ثروت و درآمد جدید هم باشد. در واقع اینگونه نباشد که این مبلغ بیاید و به سمت پرداخت بخشی از بدهی‌ها و مسائل سنواتی برود. اینها باید به گونه‌ای مدیریت شود که تبدیل به یک شرایط پویا و مولد شود تا آینده این باشگاه‌ها را نیز تضمین کند.

پوراحمدی درباره کارگزار پرسپولیس که عنوان شده بود قرار است تا پایان فصل 330 میلیارد تومان پرداخت کند، اما تعهدی برای پرداخت این پول و همچنین ضمانت بانکی برای پرداخت آن وجود ندارد، گفت: این قراردادی که بسته شده است، نکاتی دارد و چندین بار در هیئت مدیره بحث کردیم. البته تلاش کارگزار این است که بتواند به تعهداتش عمل کند و فعالیت هم در این زمینه دارد، اما نکته این است که نحوه بسته این قرارداد به گونه‌ای بوده که کمی شاید منافع و مصالح باشگاه خوب دیده نشده است. الان با توجه به شرایط جدید ممکن است در آینده به‌گونه‌ای باشد که بتوان با یک قراردادهای بهتر و قوی‌تر، منافع بیشتری ایجاد شود. ان‌شاءالله بتوانیم در نهایت به نفع باشگاه عمل کنیم.

وی درباره پایان یافتن قرارداد بازیکنان پرسپولیس گفت: مسائل مربوط به بحث تیم و بازیکنان توسط مدیرعامل بیان می‌شود. ان‌شاءالله برای اینکه یک همنوایی باشد، در این حوزه مدیرعامل صحبت می‌کند.

6641