5 نکته از بازی استقلال و گل‌گهر؛ رسیدن به رکورد مرد بازنده

5 نکته از بازی استقلال و گل‌گهر؛ رسیدن به رکورد مرد بازنده

پایگاه خبری فوتبالی-   مهمترین بازی هفته، امروز در ورزشگاه آزادی بین استقلال صدرنشین و گل‌گهر برگزار می‌شود. رویارویی که می‌توان برای انتقامی بودنش، دلایل زیادی آورد: از دوئل مجیدی و قلعه‌نویی تا لشکر استقلالی‌های جواب نداده که این تیم را به مقصد گل‌گهر ترک کردند و البته موضوع اریک باگنامای گابنی که محل مناقشه اصلی دو تیم است.

* رکورد نباختن

  استقلال و فرهاد مجیدی در یک قدمی رکورد تاریخی لیگ برتر هستند. آبی‌ها باختی در 20 بازی قبلی‌شان نداشته‌اند و رکورد نباختن در یک دوره لیگ برتر متعلق است به دو تیم که در 21 بازی پیاپی شکست نخوردند: سپاهان با قلعه‌نویی در لیگ 10 و سایپا با ذوالفقارنسب در لیگ 5. نباختن به گل‌گهر و قلعه‌نویی یعنی رسیدن مجیدی و استقلال به این رکورد. البته رکورددار نباختن در تاریخ لیگ برتر، پرسپولیس است با 26 بازی شامل 10 بازی آخر لیگ ششم و 16 بازی ابتدایی لیگ هفدهم. بهترین رکورد نباختن تاریخ باشگاه استقلال هم مربوط است به تیم رویایی منصور پورحیدری که 48 بازی را بدون شکست سپری کرد از هفته 19 لیگ 69-68 تا هفته 15 لیگ 71-70.

* مرد بازنده

  امیر قلعه‌نویی هرگز موفق به گرفتن امتیاز از فرهاد مجیدی نشده است. در هر 5 رویارویی قبلی این دو نفر شامل 4 بازی در لیگ برتر و یک دیدار در جام حذفی، مجیدی برنده شده و تنها امتیاز کسب شده توسط قلعه‌نویی را هم اریک باگناما به باد داد. مجیدی اصولا به مربیانی که سابقه بازی برای استقلال را داشته‌اند، آلرژی دارد و تنها یک بار به آنها باخته است.

* مرد جام‌دار

  بدون هیچ شک و تردیدی، بهترین روزهای استقلال در تاریخ لیگ برتر زمانی بوده که امیر قلعه‌نویی روی نیمکت این تیم حضور داشت. تمام قهرمانی‌های استقلال با قلعه‌نویی بوده، هیچکس به اندازه او روی نیمکت آبی‌ها در لیگ برتر ننشسته و کسی به بیش از 400 امتیاز کسب شده او با استقلال فعلا نخواهد رسید. قلعه‌نویی اما برابر استقلال هم روزهای شیرین و تلخ داشته. حالا کار جایی رسیده که تنها یک برد برای او در 10 رویارویی آخر با استقلال ثبت شده: روی نیمکت سپاهان در لیگ 18 و در آزادی با تک گل کی‌روش استنلی. او در هر 6 رویارویی آخرش با استقلال شکست خورده و 8 بازی بدون برد را برابر آبی‌ها سپری کرده ولی نباید فراموش کرد که هیچ مربی‌ای در تاریخ لیگ برتر به اندازه قلعه‌نویی، موفق به شکست دادن استقلال نشده: 9 بار.

* لشکر بازیکنان سابق

  گل‌گهر برای گرفتن امتیاز شعبه دوم استقلال حتی از هوادار هم پیشی می‌گیرد. محسن فروزان، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، مرتضی تبریزی، احمد موسوی، بهنام برزای و امین قاسمی‌نژاد. همه این مردان درحالی امروز با پیراهن گل‌گهر برابر استقلال قرار می‌گیرند که سابقه بازی برای این تیم را دارند و هیچکدام‌شان هم دوران خوبی نداشته و جزو مردان درخشان با پیراهن آبی قرار نمی‌گیرند. 

* گل‌گهر و باخت

  تمام شکست‌های این فصل گل‌گهر با حاشیه همراه بوده است. آنها فقط یک بار در زمین باخته‌اند که در بازی جنجالی برابر فولاد بوده. 3 شکست دیگر هم به یمن بازیکن گابنی بوده است. آنها در 6 بازی بیرون از خانه آخرشان نباخته‌اند. تیم قلعه‌نویی با آمار 10 بازی بدون شکست امروز برابر استقلال قرار می‌گیرد. گل‌گهر مثل استقلال و پرسپولیس هنوز در نیم فصل دوم نباخته است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی