تبعات جنگ ادامه دارد؛ موافقت زنیت با جدایی هم‌بازی سابق آزمون

تبعات جنگ ادامه دارد؛ موافقت زنیت با جدایی هم‌بازی سابق آزمون

پایگاه خبری فوتبالی - تبعات افروخته شدن شعله‌های جنگ میان روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد و در جدیدترین مورد، ستاره اوکراینی که در یکی از باشگاه‌های فوتبال کشور روسیه توپ می‌زد، به دنبال بروز حوادث اخیر میان این دو کشور، مجبور به جدایی از این تیم روسی شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اروپایی، باشگاه زنیت سن پترزبورگ روسیه با درخواست جدایی یاروسلاو راکیتسکی، مدافع سی و دو ساله و بازیکن اوکراینی تیم خود موافقت نموده و قرارداد این بازیکن اوکراینی با باشگاه خود را طی توافقی دوجانبه فسخ کرد. یاروسلاو راکیتسکی، مدافع تیم زنیت سن پترزبورگ و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اوکراین در ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی از باشگاه شاختار دونتسک اوکراین به تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ روسیه ملحق شده بود. این بازیکن با تجربه اوکراینی همچنین در تمام رقابت‌ها و جام‌ها یکصد و هشت مرتبه نیز با پیراهن باشگاه روسی زنیت سن پترزبورگ در میادین مسابقات حاضر شده و در مسابقات شرکت کرده بود.

یاروسلاو راکیتسکی که از زمان بروز و شعله‌ور شدن آتش جنگ در منطقه دونباس، از خواندن و زمزمه کردن سرود ملی کشور اوکراین اجتناب و خودداری کرده بود و البته بابت همین موضوع نیز مورد انتقادات بسیار زیادی قرار گرفته بود، با انتقال به باشگاه زنیت سن پترزبورگ روسیه از سوی بسیاری از اهالی ورزش و همچنین نشریات، رسانه‌ها و کارشناسان اوکراینی 'خائن' لقب گرفته بود و ناچار شده بود که از حضور در اردوها و شرکت در رقابت‌های تیم ملی کشورش اوکراین نیز خداحافظی کند؛ آن هم در شرایطی که پنجاه و چهار مسابقه با پیراهن تیم ملی فوتبال اوکراین برای تیم ملی کشورش انجام داده بود و در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ میلادی (یورو ٢٠١٢ و یورو ٢٠١۶) همراه با تيم ملی فوتبال کشورش اوکراین شرکت کرده و به میدان مسابقات رفته بود.

9404