مدیر برنامه اسطوره ایتالیایی تأیید کرد: بارسلونا بیش از یک بار خواهان موکلم بود

مدیر برنامه اسطوره ایتالیایی تأیید کرد: بارسلونا بیش از یک بار خواهان موکلم بود

پایگاه خبری فوتبالی - اسطوره دروازه‌بانی ایتالیا و جهان فوتبال که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می‌تواند بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال جهان نیز لقب بگیرد، در گذشته بیش از دو مرتبه این فرصت را داشته که به جمع بازیکنان آبی و اناری پوش شهر بندری بارسلون ملحق شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه موندو دیپورتیوو چاپ کاتالونیای اسپانیا، ایجنت و مدیر برنامه‌های جیانلوئیجی بوفون، دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس و گلر کنونی باشگاه پارما که به تازگی نیز قرارداد خود را با این تیم ایتالیایی تمدید کرده و تا سن چهل و شش سالگی از دروازه این تیم دوست‌داشتنی و با اصالت ایتالیایی محافظت خواهد کرد، اخیراً تأیید کرده است که این دروازه‌بان بزرگ تاریخ فوتبال جهان در فصل تابستان سال گذشته باز هم این فرصت را داشته که به تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا ملحق شود.

ایجنت بوفون افسانه‌ای در این باره چنین افشاگری می‌کند: "مدیران باشگاه‌ها معمولاً برای در اختیار گرفتن و خریدن دروازه‌بان‌های جوان‌تر برنامه‌ریزی می‌کنند تا به آینده تیم‌شان نیز اندیشیده و این مورد را هم لحاظ کرده باشند. جیانلوئیجی بوفون در تابستان سال گذشته می‌توانست در باشگاه یوونتوس ایتالیا بماند؛ حتی باشگاه بارسلونا هم او را می‌خواست و پیشنهادی از جانب مدیران کاتالان‌ها برای جذب او رسیده بود؛ اما جی‌جی می‌خواست که در جایی باشد که بتواند مرتب بازی کند. او نمی‌خواست که نیمکت‌نشین بازیکن و ذخیره دروازه‌بان دیگری شود."

این اولین باری نیست که جیانلوئیجی بوفون از مقامات باشگاه بارسلونای اسپانیا پیشنهادی برای دعوت به همکاری داشته است. این دروازه‌بان افسانه‌ای و پر افتخار جهان فوتبال در سال 2001 میلادی و قبل از این که به باشگاه یوونتوس ایتالیا بپیوندد نیز از مدیریت باشگاه بارسلونا یک پیشنهاد دعوت به همکاری و قرار گرفتن در درون دروازه کاتالان‌ها دریافت کرده بود. جیانلوئیجی بوفون در این ارتباط نیز چنین توضیح می‌دهد: "قبل از امضای قرارداد با باشگاه یوونتوس ایتالیا نیز می‌توانستم به باشگاه بارسلونا منتقل شوم و پیشنهاد هم داشتم، اما پدرم توصیه کرد که من با یوونتوس قرارداد امضاء کنم. من از او تشکر می‌کنم زیرا یوونتوس رضایت قلبی بسیار زیادی به من ارائه داده است و بارسلونای آن زمان نیز مانند بارسلونای کنونی نبود."

9404