اسطوره ژرمن‌ها نگران سلامتی هالند!/ افنبرگ: رونالدو بت منچستری‌هاست

اسطوره ژرمن‌ها نگران سلامتی هالند!/ افنبرگ: رونالدو بت منچستری‌هاست

پایگاه خبری فوتبالی - اشتفان افنبرگ که هم اکنون به عنوان پیشکسوت و کارشناس فوتبال ژرمن‌ها فعالیت می‌کند، اخیراً مصاحبه جالبی انجام داده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از شبکه اسکای اسپورت آلمان، اشتفان افنبرگ، اسطوره پنجاه و سه ساله بایرن مونیخ و مانشافت در آخرین مصاحبه خود با خبرنگار اسکای آلمان پیرامون موضوعات روز فوتبال آلمان صحبت کرده که مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های افنبرگ را در ادامه می‌خوانید:

کار رالف رانگنیک در منچستر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

"اول از همه، این‌ نمی‌تواند تصادفی باشد که یک باشگاه جهانی با چنین وضعیت مالی سال‌ها عنوانی کسب نکرده است. قطعاً اشتباهاتی صورت گرفته و تصمیمات اشتباهی گرفته شده است. با وجود همه مشکلات و رقابت‌های بزرگ، این بخشی از تصور و انتظار باشگاه و هواداران از خود است که در لیگ قهرمانان اروپا و چهار تیم برتر لیگ باشند. این در حال حاضر برای رانگنیک کاره ساده‌ای نیست؛ او باید با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم کند."

درباره وضعیت فعلی کریستیانو رونالدو:

"برای هواداران منچستر یونایتد رونالدو مثل یک بت است‌. یک دروازه‌بان در سن سی و هفت سالگی هنوز هم می‌تواند در اوج باشد؛ اما برای او در این پست و با این سن، این کار از لحاظ فنی و ورزشی بسیار سخت خواهد بود. خود من در بایرن مونیخ وقتی سی و چهار ساله بودم، احساس کردم که دیگر نمی‌توانم انتظاری که از خودم در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان را داشتم برآورده کنم. من همیشه خودم را این‌گونه ارزیابی می‌کنم. همان‌طور که مثلاً سال ۲۰۰۲ بالاترین سطحی بود که از خودم انتظار داشتم."

شما اخیراً نگران سلامتی ارلینگ هالند‌ بودید؟

"نسبت به سنش، او قبلا چند مصدومیت عضلانی داشت که بیش از حد بود. این برای چنین بازیکن جوانی غیر عادی است. من واقعاً امیدوارم که این موضوع را تحت کنترل داشته باشد. یک بازیکن جهانی باید ثباتی فیزیکی قابل اطمینانی داشته باشد. روبرت لواندوفسکی، کریستیانو و یا توماس مولر را ببینید؛ بیشتر از این به یاد ندارم که مصدوم شده باشند. وقتی چهار یا پنج هفته از میادین دور هستید، همین زمان را نیاز دارید تا برای بازی مجدد به آمادگی جسمانی برسید."

9404