آخرین وضعیت بدهی مالیاتی پرسپولیس و استقلال

آخرین وضعیت بدهی مالیاتی پرسپولیس و استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- از میان بدهی 300 میلیاردی پرسپولیس، این باشگاه احتمالا نیمی از این رقم را باید پرداخت کند.

به گزارش فوتبالی، در روزهایی که بحث درباره عرضه پرسپولیس و استقلال در بازار بورس شدت گرفته، حالا حسین امیررحیمی سرپرست دفتر شرکت ها و آماده سازی بنگاه ها با حضور در تلویزیون در خصوص آخرین وضعیت عرضه سهام دو باشگاه اظهار نظر کرده است. او در پاسخ به این سوال که منابع مالی وصول شده، به چه شکلی به باشگاه می‌رسد، عنوان کرد: «بر اساس قانون اصل ۴۴ در این حوزه ما باید پول را به خزانه واریز کنیم و در همان قانون بودجه امسال هم گفته‌ایم اگر واگذاری اتفاق بیفتد باید به هر باشگاه ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کنیم که این انجام شود و مشکلاتشان رفع شود.»

وی افزود: «من سوال بعدی شما را می‌دانم؛ می‌خواهید بگویید ۳۵۰ میلیارد تومان وارد باشگاه ها می‌شود و این میزان هم بدهی اینها به دولت است اما ما بیش از کل خصوصی سازی‌هایی که در تاریخ سازمای انجام شده، وقت جلسه برای این دو باشگاه گذاشتیم. مثلا مالیات پرسپولیس حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان نسبت به گذشته در حال بخشودگی یا کاهش یا حذف است. این اتفاق نه در اختیار دولت انجام می‌شد و نه بخش خصوصی می‌توانست در این سطح اراده را در مسئولین ببیند که همه مشکلات را حل کنند.»

پیشتر قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: «حدود ۱۹۸ میلیارد تومان باشگاه استقلال و حدود ۱۹۳ میلیارد تومان باشگاه پرسپولیس مالیات قابل بخشش داشتند که می‌توانستند از طرق رسمی پیگیری کنند تا این مالیات بخشیده شود. مبلغ غیرقابل بخشش حدود ۷۳ تا ۷۵ میلیارد تومان برای استقلال است و برای پرسپولیس ۱۲۳ میلیارد تومان است. بخش عمده مالیات قابل بخشش، بخشیده می‌شود اما نیاز به پیگیری دارد.»

با این حساب باید دید که ارقامی که از طریق فروش سهام به باشگاه پرسپولیس و استقلال خواهد رسید، به چه شکلی هزینه خواهد شد.

۴۱۵۴