بازتابهای حذف تیم های روسی از بازی فیفا به خاطر جنگ با اوکراین

بازتابهای حذف تیم های روسی از بازی فیفا به خاطر جنگ با اوکراین

پایگاه خبری فوتبالی -همانطور که چند روز پیش هم خبر دادیم به دنبال حوادث جنگ میان دو کشور روسیه و اوکراین و در ادامه تبعات و واکنش‌ها به درگیری‌ها بین این دو کشور اروپایی، تیم‌های باشگاهی کشور روسیه از بازی فیفا هم حذف خواهند شد.

به گزارش فوتبالی، به دنبال حمله همه‌جانبه نیروهای مسلح کشور روسیه به کشور اوکراین، نه تنها تیم‌های فوتبال باشگاهی روسیه از بازی‌های تحت نظر اتحادیه فوتبال اروپا یا همان 'یوفا' و فدراسیون بین‌المللی فوتبال یا همان 'فیفا' کنار گذاشته شدند، بلکه قرار است مدیران کمپانی بازی سازی و سازندگان EA Sports هم همه تیم‌های روسی از بازی فیفا بیست و دو حذف کنند. ماجرایی که باعث خشم و عصبانیت گیمرهای روسی شده است. البته این فقط به خاطر این نیست که تیم های روسی حذف شده اند،بلکه برخی از گیمرهای روسی با استفاده با نامهای باشگاههایشان، تیم های قدرتمندی ساخته اند و کلی هزینه کرده اند تا در رقابتهای آنلاین شرکت داشته باشند، اما تیمهایشان به زودی حذف می شود و همین باعث عصبانیت آنها شده و در شبکه های اجتماعی به این ماجرا واکنش نشان داده اند.این ماجرا شامل کاربران و گیمرهای بلاروسی هم می شود.

قبلا هم اشاره شده بود این اقدام هم به دنبال درخواست و پی‌گیری شخص معاون نخست وزیر دولت کشور اوکراین به عنوان طرف مستقیم درگیر با نیروهای روسیه در جبهه‌های جنگ اخیر صورت گرفته است که از کمپانی‌های توسعه دهنده این بازی و سایر بازی‌های رایانه‌ای - فوتبالی خواسته بود تا تیم‌های کشور روسیه و همچنین کشور بلاروس از مسابقات و بازی‌های رایانه‌ای - فوتبالی تحت نظر این شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ جهانی کنار گذاشته شوند.

مدیریت کمپانی سازنده بازی‌های رایانه‌ای - فوتبالی EA همدر واکنش به این درخواست مقامات دولتی کشور اوکراین، ضمن تهیه و انتشار توئیتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، هدف از این اقدام خود را ایجاد همبستگی بیشتر و تشویق به ایستادگی در کنار مردم اوکراین و حمایت از مقاومت آن‌ها در برابر متجاوزان و همچنین پایان دادن به هر گونه جنگ و خونریزی و درگیری تحت هر نوعی و مابین هر دسته، گروه و کشوری در سرتاسر دنیا عنوان کرده است.

9404