از صفر تا صد پروژه احیا شده سوپرلیگ اروپا در صحبت‌های آندره‌آ آنیلی

از صفر تا صد پروژه احیا شده سوپرلیگ اروپا در صحبت‌های آندره‌آ آنیلی

پایگاه خبری فوتبالی - همان‌طور که انتظار می‌رفت، پروژه پر سر و صدای سوپرلیگ اروپا مختومه نشده و تنها برای مدتی مسکوت مانده بود تا در فرصت مناسب سران اصلی این پروژه یک بار دیگر صحبت از تشکیل و بازگشت آن به زبان آورند که دیروز، همان روز موعود بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اروپایی، از صبح روز گذشته اخباری در خصوص مطرح شدن رسمی پروژه بازگشت سوپرلیگ در خبرگزاری‌های رسمی منتشر شد و در ادامه واکنش‌های بسیار تند الکساندر چفرین، رئیس یوفا در کنار خاویر تباس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و لالیگا شرایط را کمی از حد معمول بحرانی‌تر کرد.

با این حال، اندره آ آنیلی، مدیر باشگاه یوونتوس ایتالیا که از مدیران اصلی و طراحان اولیه پروژه سوپرلیگ اروپا به حساب می‌آیددر یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و تاکید دوباره‌ای به نیاز شدید فوتبال اروپا به اصلاحات داشت و گفت: "فوتبال اروپا به شدت به اصلاحات نیاز دارد، اول از همه می‌گویم که من به هیچ سؤالی در خصوص تباس پاسخ نخواهم داد. صحبت‌های او نشان دهنده شخصیت اوست وچنین شخصی برای خودش صحبت می‌کند. (خاطر نشان می‌کنیم که تباس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و ریاست لالیگا عصر روز گذشته در اظهار نظری تند گفته بود که یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا بیشتر از پوتین دروغ می‌گویند). 

آنیلی درباره پروژه سوپرلیگ اروپا چنین توضیح داد: "چرا تصور می‌کنید که سوپرلیگ شکست خورده؟ این برنامه شکست نخورده است. یوفا به خوبی می‌دانست که من به عنوان مدیر یووه بر روی پروژه و برنامه متفاوتی کار می‌کنم. این پروژه ای تک نفره نیست، در اینجا دوازده تیم حضور دارند، دوازده تیم قرارادی صدوبیست صفحه ای را امضا کرده اند و در این میان یازده باشگاه همچنان به تعهدات این پروژه متعهد هستند. فکر می کنم به اندازه امروز کلمه سوپرلیگ را نشنیده باشم. آنچه که ما فکر می کنیم یک ساختار دولتی است که با اهداف مناسب پیش نمی رود، ما به دنبال جایگزین نیستیم ما به دنبال یک صنعت و اداره آن هستیم."

ریاست بیانکونری در ادامه صحبت‌هایش در خصوص اصلاحات مد نظرشان برای فوتبال اروپا نیز چنین گفت: "دیگر سازشی در کار نخواهد بود. ما نیاز شدیدی به اصلاحات عمیق تری داریم. آیا یک نهاد انحصاری می تواند تجارتی مانند فوتبال را رهبری کند؟! فکر نمی کنم."

در ادامه این نشست، آنیلی از ارائه طرح جدید سوپرلیگ اروپا صحبت کرد و گفت: "منتظر تصمیم و قضاوت دادگاه اروپا هستیم."

رئیس پرافتخارترین باشگاه ایتالیایی در مسابقات داخلی این کشور در مواجهه با موضوع انحلال اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) نیز چنین واکنش نشان داد: "من از یک حکومت شفاف حمایت خواهم کرد. منتظر می مانم تا شورای عدالت اروپا پاسخ دهد که آیا نهاد فعلی مناسب و صلاحیت درست را دارد یا خیر." 

و سرانجام آندره آ آنیلی در انتهای صحبت‌های خود گریزی هم به مسائل روز یوونتوس زد و گفت: "یوونتوس را طی سال‌های بسیار نزدیک در سطحی می بینم که می‌تواند در بالاترین سطح از رقابت‌ها حضور داشته باشد."

لازم به ذکر است که در واکنش‌های نخست به اعلام بازگشت پروژه سوپرلیگ اروپا، الکساندر چفرین، رئیس یوفا گفته بود: "من واقعا از صحبت کردن در مورد سوپرلیگ خسته شده‌ام، آنها در زمان همه‌گیری این مزخرفات را می‌گفتند و حالا در طول جنگ پروژه دیگری را برنامه ریزی می‌کنند، آن‌ها در دنیای موازی زندگی می‌کنند. انیلی متجاوز و دیکتاتور است، او پوتین دنیای فوتبال است، حتی جنگ نیز او را انسان خوب تری نکرده، او مایه شرمساری است!"

9404