لیگ یک| قوی سپید خزر در شیراز، بازگشت ویسی به خوزستان و تقابل مس و سایپا

لیگ یک| قوی سپید خزر در شیراز، بازگشت ویسی به خوزستان و تقابل مس و سایپا

پایگاه خبری فوتبالی- دیدارهای هفته بیستم لیگ دسته اول فوتبال روز شنبه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین مسابقات، ملوان انزلی صدرنشین مسابقات به مصاف قشقایی شیراز می‌رود و مس با سایپا رقابت خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، مسابقات هفته بیستم لیگ دسته اول فوتبال در روز اول هفته آغاز می‌شود. ملوان صدرنشین مقتدر لیگ این هفته در شیراز به مصاف قشقایی خواهد رفت. قوی سپید خزر که تنها تیم بدون شکست مسابقات است در 10 هفته در لیگ یک 8 برد و 2 مساوی در کارنامه‌اش ثبت شده تا خیلی‌ها این تیم را از هم اکنون لیگ برتری بدانند. قشقایی شیراز هم تیمی است که با 25 امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده اما اگر بتواند در این دیدار خانگی پیروز شود شانس صعود 5 پله‌ای را در جدول خواهد داشت. البته احتمال دارد سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دو بازیکن سرباز استقلال به ملوان هم اضافه شوند که در آنصورت قدرت این تیم در هفته‌های پایانی لیگ یک دو چندان خواهد شد.

مس کرمان دومین تیم جدول لیگ هفته قبل در دربی کرمان دو امتیاز حساس را از دست داد تا فاصله‌اش با ملوان 6 امتیاز شود. مسی‌ها 37 امتیازی هستند و این هفته هم میزبان تیم سایپاست. این دو تیم صنعتی و با امکانات فوتبال کشور  زمانی در لیگ برتر کشور حضور داشتند و حالا در لیگ یک برای بازگشت به روزهای خوب گذشته‌شان تلاش می‌کنند. مس البته در رده دوم جدول و کورس صعود و قهرمانی قرار دارد اما سایپا تازه توانسته خود را به رده دهم جدول و امتیاز 26 برساند. اگر نارنجی‌پوشان تهرانی در این هفته پیروز شوند رقابت در صدر جدول را حساس‌تر خواهد کرد. سایپا در  دو برد متوالی به دست آورده اما مس کرمان در سه هفته اخیرش فقط یک برد داشته و دو بازی‌اش را هم با یک امتیاز به پایان رسانده است.

خیبر خرم آباد سومین تیم جدول دو باخت متوالی داشت تا عبدالله ویسی سرمربی این تیم بعد از شکست مقابل پارس جنوبی بگوید لیگ یک خیلی سالم نیست! خیبری‌ها این هفته میهمان تیم استقلال خوزستان هستند تیمی که سهراب بختیاری‌زاده را به خاطر قرار گرفتن روی رده پنجم جدول از کار برکنار کرد  و داود مهابادی سرمربی خوشه طلایی را جایگزین کرد با این حال استقلال خوزستان با سرمربی جدید برنده نشد تا آبی‌پوشان اهوازی با 27 امتیاز در رده هفتم جدول بایستند و ازجمع مدعیان صعود فاصله بگیرند. باید دید ویسی در سرزمین مادری خود چگونه نتیجه خواهد گرفت و می‌تواند در اهواز نوار ناکامی‌های تیمش را قطع کند یا همچنان از ناسالمی لیگ خواهد گفت. استقلال خوزستان در 5 هفته آخرش هیچ بردی به دست نیاورده و مثل خیبر دو باخت پیاپی هم دارد.

حضور آرمان گهر در رتبه چهارم جدول را می‌توان تا حدی شگفتی نامید کمتر کسی انتظار داشت تا این تیم خود را به عنوان مدعی صعود معرفی کند با این حال آرمان گهر 33 امتیازی است  و به دلیل تفاضل گل کمتر پشت سر خیبر ایستاده این تیم باید در هفته بیستم به مصاف شهرداری همدان برود و اگر بتواند پیروز شود در آنصورت شانس دارد که از خیبر هم عبور کند و به رده سوم برسد.

پارس جنوبی تیم پنجم جدول به مصاف تیم استقلال ملاثانی می‌رود یک تیم آبی پوش دیگر از خطئه خوزستان که با 19 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ قرار گرفته و بعید است بتواند از پارس جنوبی سه امتیاز بگیرد. پارس جنوبی هفته گذشته یک برد بزرگ و 6 امتیازی مقابل خیبر به دست آورد تا برخی بگویند احتمال دارد پارس جنوبی دوباره لیگ برتری شود. 

مس شهربابک که در رده ششم جدول ایستاده جایگاهش بسیار لرزان است و اگر  این هفته نتواند تیم خوشه طلایی را شکست بدهد ممکن است چند پله در جدول لیگ سقوط کند.

شهرداری آستارا که 3 برد متوالی به دست آورده این هفته به مصاف ماشین سازی تبریز ضعیف‌ترین تیم لیگ می‌رود. این تیم اسبق لیگ برتری تنها تیم بدون برد مسابقات است که با 45 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارد و بعید است بتواند مقابل شهرداری آستارا کاری از پیش ببرد و  برخی می‌گویند می‌توان برد چهارم پیاپی را هم به نام شاگردان پایان رافت ثبت کرد.

رایکا تیم شانزدهم جدول لیگ است که برای بقا می‌جنگد و این هفته به مصاف تیم بحران زده شاهین شهرداری بوشهر می‌رود تیمی که ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد. شاگردان پیروز قربانی بعد از سه مساوی متوالی شاید این هفته به برد برسند.

جدول لیگ یک:

1- ملوان انزلی 43 امتیاز

2- مس کرمان 37 امتیاز

3- خیبر خرم آباد 33 امتیاز

........................

16- رایکا بابل 18 امتیاز

17- شاهین شهرداری بوشهر 9 امتیاز

18- ماشین سازی تبریز 6 امتیاز

برنامه مسابقات هفته بیستم :

شنبه چهاردهم اسفند

رایکا بابل - شاهین شهرداری بوشهر ۱۴:۳۰ بیستم شهدا سیمرغ مازندران

شهرداری آستارا - ماشین سازی تبریز ۱۴:۳۰ بیستم وحدت آستارا گیلان

شهرداری همدان- آرمان گهر سیرجان ۱۴:۴۵ بیستم شهید حاجی بابایی همدان

مس شهر بابک- خوشه طلایی ساوه ۱۴:۴۵ بیستم شهید سلیمانی شهر بابک کرمان

قشقایی شیراز - ملوان بندر انزلی ۱۴:۴۵ بیستم حافظیه شیراز فارس

ویستا توربین تهران– شمس آذر قزوین ۱۴:۴۵ بیستم غدیر تهران

مس کرمان -سایپا تهران ۱۴:۴۵ بیستم شهید باهنر کرمان کرمان

ستقلال خوزستان -خیبر خرم آباد ۱۵:۱۵ بیستم تختی اهواز خوزستان

پارس جنوبی جم بوشهر- استقلال ملاثانی ۱۵:۱۵ بیستم شهید مهدوی بوشهر

۴۱۵۴