باشگاه اوکراینی اعلام کرد؛ مربی شاختاردونتسک در بمباران کشته‌ شد

باشگاه اوکراینی اعلام کرد؛ مربی شاختاردونتسک در بمباران کشته‌ شد

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از مربیان جوانان باشگاه شاختار دونتسک، در پی بمباران هوایی روسیه جان خود را از دست داده‌است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه اوکراینی در سال 2014 مجبور به ترک خانه خود در دونتسک شد و در ورزشگاهی واقع در شهر کیف اوکراین میزبانی‌های خود را انجام می‌دهد. اما تهاجم مداوم نیروهای روسیه به اوکراین، این کشور را به یک منطقه جنگی تبدیل کرده و بسیاری از شهرها ویران و خانه‌ها متروکه شده‌است. روبرتو دی‌زربی، که تابستان گذشته با شاختار قرارداد امضا کرد، اخیرا پس از گرفتاری در کیف موفق به فرار شد.

با اعلام سرگِی پالکین، مدیرکل باشگاه شاختاردونتسک، یک مربی جوانان این باشگاه در اثر بمباران روسیه در اوکراین کشته‌شد.

پالکین در این باره اظهار داشت: "یکی از اعضای باشگاه ما، مربی جوانان تیم، دیروز کشته شد. اصابت ترکش او را کشت. روسیه اوکراینی‌ها را می کشد، دست از این خشونت بردارید!
 شما نمی توانید ساکت بمانید، هر یک از شما مقصر و مسئول جنایات ارتکابی خواهید بود."

تهاجم ادامه‌دار منجر به تحریم های ورزشی بسیاری برای کشور روسیه شده‌است، به طوری که فیفا و یوفا تصمیم گرفتند باشگاه ها و تیم ملی این کشور را از حضور در رقابت های خود، از جمله جام‌جهانی آینده در قطر، محروم کنند. یوفا همچنین میزبان دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از سن پترزبورگ به پاریس منتقل کرد.

هنوز این امید وجود دارد که به زودی به یک راه حل مسالمت آمیز  از سوی طرفین اعمال شود، گرچه همچنان برخی نگرانی‌ها مبنی بر تشدید درگیری در هفته‌های آینده وجود دارد.

9719