حمله رئیس یوفا به آنیلی و تکرار تهدیدهای قبلی در واکنش به راه‌اندازی مجدد سوپرلیگ

حمله رئیس یوفا به آنیلی و تکرار تهدیدهای قبلی در واکنش به راه‌اندازی مجدد سوپرلیگ

پایگاه خبری فوتبالی - ریاست اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به موضوع راه‌اندازی دوباره پروژه سوپرلیگ اروپا توسط 10 باشگاه این قاره سبز واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اروپایی، پروژه سوپرلیگ اروپا با حضور 10 باشگاه دوباره راه‌اندازی خواهد شد و طبق گزارشات منتشر شده، قرار است که امروز نیز این بازگشت و راه‌اندازی رسماً اعلام شود.

اما اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، و الکساندر چفرین، رئیس این نهاد اروپایی فوتبال نسبت به موضوع راه‌اندازی مجدد پروژه سوپرلیگ اروپا به وسیله 10 باشگاه اروپایی واکنش نشان داد. 

در حالی که در ماه‌های گذشته سه باشگاه رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا در دادگاه‌های اروپایی اجازه تأسیس سوپرلیگ اروپا را دریافت کرده‌اند و یوفا امکان هیچ‌گونه مجازاتی علیه این سه باشگاه را به دست نیاورد، گفته می‌شود که امروز از فرمت جدید این رقابت‌ها رونمایی خواهد شد. همزمان با این اتفاق، الکساندر چفرین بار دیگر دست به تهدید این باشگاه‌ها زد و گفت: "طرفداران برای آن‌ها تنها یک مشتری هستند در حالی که برای ما یک طرفدارند. آن‌ها ابتدا همه‌گیری ویروس را بهانه می‌کردند و حالا جنگ را؛ احتمالاً آن‌ها در یک جهان موازی زندگی می‌کنند. آن‌ها می‌توانند در هر یک از رقابت‌هایی که دوست دارند بازی کنند و هیچ کس مانع آن‌ها نخواهد شد؛ اما اگر در رقابت‌های ساختگی خود بازی کنند، امکان بازی در رقابت‌های اروپایی زیر نظر ما را نخواهند داشت."

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که گفته می‌شود علاوه بر سه باشگاه فوق، منچستر یونایتد، منچستر سیتی، چلسی، میلان، لیورپول، اینتر و اتلتیکو مادرید امروز بار دیگر به این رقابت‌ها خواهند پیوست.

چفرین در ادامه صحبت‌هایش در این زمینه گفت: "برای تیم‌های سوپرلیگ، هواداران مانند مشتریان هستند‌؛ ولی برای ما، هواداران فقط همان هوادار هستند. از صحبت کردن در مورد سوپرلیگ خسته شده‌ام. در وهله نخست، آن‌ها رقابت‌های بی‌معنی‌شان را در دوره همه‌گیری معرفی کردند. حالا در حال برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌شان در میان یک جنگ هستند، آن‌ها در یک جهان موازی زندگی می‌کنند. تیم‌های سوپرلیگی می‌توانند به هر کسی پول بدهند تا بگویند این یک پروژه خوب است اما این هم‌چنان یک ایده بی‌معنی است. به هر حال، یکی از مدیران که حالا برای اجرای دوباره این پروژه بازگشته و فشار می‌آورد، از من خواسته عذرخواهی کنم."

چفرین ضمن حمله مجدد به آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس ایتالیا، در خصوص او گفت: "آنیلی یک دیکتاتور است و کارهای او در فوتبال، دست‌کمی از پوتین ندارد! او در بحرانی‌ترین شرایط، بحث پیرامون سوپرلیگ را پیش می‌کشد. بار پیش او این بحث را در پاندمی کرونا مطرح کرد و حالا در خلال جنگ روسیه و اوکراین این بحث را برای بار دیگر مطرح کرده است. آنیلی و طرفدارانشان به هواداران فوتبال به چشم یک مشتری برای تأمین منابع مالی خود‌ نگاه می‌کنند."

لازم به ذکر است که 

9404