سوپرلیگی‌ها با 10 تیم مجددا برمی‌گردند!/ اسامی تیم‌های حاضر مشخص شد

سوپرلیگی‌ها با 10 تیم مجددا برمی‌گردند!/ اسامی تیم‌های حاضر مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی - بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، ده باشگاه تلاش جدیدی را در راستای راه‌اندازی دوباره پروژه سوپرلیگ اروپا در اواخر وقت امروز آغاز خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اروپایی و وب‌سایت caughtoffside، این بار همه باشگاه‌هایی که دفعه قبل در این پروژه شرکت داشتند، حضور نخواهند داشت. به نظر می‌رسد که تنها 10 تیم پشت این پروژه بازسازی شده هستند؛ همچنین قوانینی را که کمی متفاوت از قالب ارائه شده در سال گذشته (که به طرز شگفت‌انگیزی شکست خورد) خواهد بود را به ارمغان می‌آورد.

منچستر یونایتد، منچستر سیتی، چلسی و لیورپول تیم‌های لیگ برتر فوتبال انگلستان هستند که در این پروژه حضور دارند. هر چند نامی از آرسنال و تاتنهام هاتسپر در این مرتبه ذکر نشده است.

از سایر باشگاه‌های حاضر می‌توان به رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید هر سه از لالیگای اسپانیا اشاره کرد. همچنین سه تیم نیز از سری آ فوتبال ایتالیا یعنی یوونتوس، اینترمیلان و آث میلان را در این دوره خواهیم دید.

فرمت و الگوی برگزاری تغییر یافته مسابقات، ظاهراً امکان صعود و سقوط از لیگ را نیز فراهم ساخته است؛ اگر چه جزئیات این پروژه بعد از اِعمال مقداری تغییرات، در حال حاضر کاملاً مشخص نیست.

به نظر می‌رسد که قرار است در مقطعی از اواخر وقت امروز راه‌اندازی دوباره پروژه سوپرلیگ اروپا توسط این 10 باشگاه اروپایی اعلام رسمی شود. تصور می‌شود که مانند زمانی که اعتراضات وارده، این پروژه را در سال گذشته به سرعت از مسیر شکل‌گیری خود خارج کرد، شاید این دوره هم به ویژه در اوایل کار، چندان محبوبیتی وجود نداشته باشد.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و الکساندر چفرین، ریاست این نهاد نیز بعد از پذیرش شکست‌های پیاپی در دادگاه‌های رسیدگی به پرونده‌های دعواهای حقوقی با سه باشگاه پی‌گیر پروژه سوپرلیگ اروپا یعنی یوونتوس ایتالیا، بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا و همچنین رؤسای آن‌ها، حالا با اتخاذ موضعی نسبتا منفعلانه اعلام کرده است که باشگاه‌ها مجاز هستند که رقابت‌های مورد نظر خود را ایجاد کنند؛ اما به آن‌ها اجازه شرکت در مسابقات زیر نظر یوفا داده نمی‌شود.

طبق آخرین خبرها از رسانه‌های اروپایی در ارتباط با موضوع راه‌اندازی مجدد پروژه سوپرلیگ اروپا، نشریه دیلی تلگراف چاپ کشور انگلیس مدعی شده که هیچ کدام از شش تیم بزرگ لیگ برتر فوتبال جزیره که به 'بیگ سیکس' مشهورند، علاقه‌ای به بازگشت و حضور در پروژه سوپرلیگ اروپا ندارند و معتقد است نام تیم‌های آرسنال و تاتنهام هاتسپر که از ابتدا در این پروژه راه‌اندازی مجدد نبوده و علاوه بر این، تیم‌های منچستر یونایتد، منچستر سیتی، ليورپول و چلسی هم علاقه‌ای به حضور در این رقابت‌ها ندارند.

به هر حال، خبرهای مربوط به اين موضوع هم‌چنان به صورت ضد و نقیض مخابره می‌شوند. چیزی که مشخص است، اخبار دقیق و درست را امشب می‌توان از زبان آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس ایتالیا و یکی از رهبران و سردمداران اصلی پروژه سوپرلیگ اروپا شنید که ظاهرا طبق برنامه از پیش تعیین شده، قرار است که راس ساعت ٢١ امشب طی یک سخنرانی، آخرین و دقیق‌ترین خبرهای مربوط به موضوع راه‌اندازی دوباره پروژه سوپرلیگ اروپا را در حضور خبرنگاران رسانه‌ها بیان کند.

9404