توضیح خاکپور درباره باخت جنجالی تیم ملی به رم

توضیح خاکپور درباره باخت جنجالی تیم ملی به رم

پایگاه خبری فوتبالی – مدافع تیم ملی در جام جهانی فرانسه، توضیح کاملی درباره یکی از جنجالی‌ترین باختهای تاریخ تیم ملی داده است.

به گزارش فوتبالی، حتما خاطرتان هست که تیم ملی قبل از شروع بازیهایش در جام جهانی 1998، در یک بازی دوستانه به مصاف رم رفت و با 7 گل از این تیم شکست خورد تا تومیسلاو ایویچ سرمربی وقت تیم ملی، کارش را از دست بدهد.

درباره آن شکست حرف و حدیثهای زیادی مطرح شده است. عده‌ای مدعی شده‌اند برخی بازیکنان تیم ملی در آن بازی کم‌کاری کردند تا ایویچ را کنار بگذارند. ادعایی که محمد خاکپور شدیدا آن را تکذیب کرده است.

او در بخشی از مصاحبه مفصلش با روزنامه ایران‌ورزشی درباره آن باخت توضیح داده و گفته است:" ایویچ می‌گفت من 11 بازیکن اصلی تیم ملی را انتخاب کرده و می‌دانم با کدام بازیکنان مقابل یوگسلاوی بازی می‌کنیم. می‌گفت این بازی‌های تدارکاتی را انجام می‌دهیم تا سناریوهای دیگر را بچینم. مثلاً اگر کریم باقری دو اخطاره شد، چکار باید بکنم. اگر فلان بازیکن آسیب دید که این اتفاق هم برای رضا شاهرودی افتاد، کدام بازیکن را باید در ترکیب قرار بدهم. چون من سه تعویض بیشتر ندارم."

خاکپور در ادامه صحبتهایش به دلایل دیگر باخت تیم ملی در آن بازی اشاره کرده است:" ایویچ یک اعتقادی داشت که می‌گفت سه تعویض بیرون از زمین دارم اما 10 تعویض درون زمین، با جابه‌جایی پست‌ها. به همین دلیل بود که بازی با رم بازیکنان را در پست‌های دیگر امتحان کرد. یادم می‌آید جواد زرینچه را دفاع آخر گذاشت و افشین پیروانی را دفاع چپ. ایویچ فقط داشت سناریوهای دیگر را در ذهنش می‌چید که اگر اتفاقی افتاد برنامه جدیدی ارائه بدهد. می‌گفت برایم مهم نیست ببریم با ببازیم، بازی تدارکاتی برای این است که تیمم را بیشتر بشناسم. بچه‌ها هم تلاش خودشان را کردند. ضمن اینکه چون رم هم اولین بازی تدارکاتی ما بعد از یک بدنسازی طاقت‌فرسا بود، خیلی‌ها در افت بودند.

1984