کودکان در حال مرگ هستند، جنگ را متوقف کنید؛ بیانه محکم آندری شوچنکو

کودکان در حال مرگ هستند، جنگ را متوقف کنید؛ بیانه محکم آندری شوچنکو

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم سابق میلان و چلسی از دیدن اقدامات اخیر فیفا خوشحال است، اما همچنان نگران مردم ساکن در سرزمین مادری خود است.

به گزارش فوتبالی، آندری شوچنکو با صدور بیانیه ای قاطعانه خواستار پایان دادن به "جنگ واقعی" میان اوکراین و روسیه شد و اظهار کرد که "کودکان در حال مرگ هستند" و اعضای خانواده او در کیف گرفتار شده‌اند.

مهاجم سابق میلان و چلسی، که بین سال‌های 2016 تا 2021 پنج سال سرمربی تیم ملی کشورش بود، از جمله کسانی است که مجبور است از راه دور شاهد تهاجم ولادیمیر پوتین به میهن خود باشد. 

او اعتراف می کند که فوتبال برای او اهمیتی ندارد و این بازیکن 45 ساله به دنبال اقدامات قاطع‌تری از طرف کشورهای جهان برای کنترل این ناآرامی است.

شوچنکو به اسکای اسپورت گفته است: "من به اوکراینی بودنم افتخار می‌کنم. این لحظه بسیار سختی برای کشور م، مردم و خانواده من است.
 مادر و خواهرم در حال حاضر در کیف هستند و اتفاقات وحشتناکی در آنجا رخ داده است. مردم می‌میرند، کودکان می‌میرند و موشک‌ها به سمت خانه هایمان شلیک می‌شود.

ما باید این جنگ را متوقف کنیم، باید راهی برای توقف جنگ پیدا کنیم."

او با اشاره به تلاش جهت متقاعد کردن خانواده‌اش برای پیوستن به کسانی که کیف را ترک می‌کنند، افزود: "مادر و خواهرم، مانند اکثر مردم اوکراین، از رفتن امتناع می‌کنند. برای آزادی و شخصیت ما مبارزه می‌کنند.
 ما مردمی متحد و در این لحظه کشوری متحد هستیم. کمک زیادی در اطراف وجود دارد. خانواده ها سعی می کنند با تقسیم غذا با سربازان، به آن‌ها کمک کنند.
 این یکی از سخت‌ترین لحظات در تاریخ اوکراین است، اما مردم واقعاً متحد هستند، زیرا ما خواهان آزادی هستیم و از خانه‌های خود دفاع می‌کنیم.
 ما در کشورمان پناهنده داریم، نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستیم. ما به حمایت‌های پزشکی و غذایی نیاز داریم. ظاهرا می توانم از اینجا کارهای زیادی انجام دهم و انجام خواهم‌داد."

تحریم‌ها علیه موسسات مالی و سیاسی روسیه توسط دولت‌ها و ارگان‌های مختلف در سراسر جهان درحال اعمال است. فیفا و یوفا حق میزبانی فینال لیگ قهرمانان را از این کشور سلب کردند و تیم‌ملی این کشور را از بازی‌های پلی‌آف انتخابی جام جهانی و باشگاه‌ها را از رقابت‌های اروپایی محروم کردند.

شوچنکو درباره تلاش‌ها برای بازگرداندن صلح در اسرع وقت گفت: "این یک واکنش بزرگ از سوی نهادهایی مانند یوفا و فیفا است که تصمیم درست را گرفته‌اند.
 فکر نمی کنم تصمیم سختی باشد. وقتی به کشوری حمله می کنید، وقتی شروع به فرستادن بمب و سرباز می کنید. این یک اختلاف و مناقشه نیست، یک جنگ واقعی است.
 تا زمانی که جنگ متوقف نشده‌است، من فکر می کنم این تصمیم درستی است که به ورزشکاران روسی اجازه شرکت در هیچ رویداد ورزشی‌ای داده نشود.
 فوتبال دیگر برای من وجود ندارد. من در مورد آن فکر نمی‌کنم. وقت آن نیست. من دیگر هیچ چیزی و هیچ ورزشی را تماشا نمی‌کنم.
 تمام تمرکزم، از لحظه بیدار شدن از خواب، معطوف به این موضوع است که چگونه می‌توانم به کشورم کمک کنم. چه‌کاری می‌توانم انجام دهم. من شروع کردم به التماس والدین و دوستانم، برای دریافت آخرین اخبار از آنچه در اوکراین درحال وقوع است.
 تمام تمرکزم، وقتی از خواب بیدار می شوم، به این فکر می کنم که چگونه می توانم به کشورم کمک کنم، چه کاری می توانم انجام دهم. من شروع کردم به تماس با والدینم، دوستانم، برای دریافت به روز رسانی در مورد آنچه در اوکراین می گذرد.
 برای من، درحال حاضر این تمام کار و تمرکزم است."

9719