ماموریت مهم عربستان؛ جلوگیری از یک سناریوی تلخ!

ماموریت مهم عربستان؛ جلوگیری از یک سناریوی تلخ!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی عربستان یک بازی حساس مقابل چین در روز چهارم فروردین 1401 خواهد داشت که برای تعیین تکلیف صعود این تیم خیلی مهم است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تیم ملی عربستان برای رقم زدن ششمین صعود خود به جام جهانی، باید بدون توجه به نتایج سایر دیدارها، هر دو دیدار باقی مانده خود در دور نهایی انتخابی را پیروز شود. سایت الکوره در گزارشی به شرایط تیم ملی عربستان در آستانه این دو دیدار تعیین کننده پرداخته و رقابت صعود در گروه دوم را محدود به عربستان، ژاپن و استرالیا دانسته است.

شاگردان هروه رنار برای اینکه صعودشان به اما و اگر کشیده نشود و در بازی هفته پایانی مقابل استرالیا، با خیالی آسوده راهی زمین شوند، چشم به هر سه امتیاز دیدار با چین دوخته اند. آنها نمی خواهند شاهد تکرار سناریوی انتخابی جام جهانی 98 فرانسه باشند؛ جایی که بعد از تساوی یک بر یک خانگی مقابل چین در هفته ماقبل پایانی مرحله نهایی انتخابی در ورزشگاه ملک فهد، صعودشان به تاخیر افتاد و استرس زیادی را متحمل شدند.

البته سناریوی اصلی که عربستانی ها از تکرار آن هراس دارند، مربوط به جام جهانی 2010 است؛ جایی که آنها پس از تساوی در آخرین بازی مقابل کره شمالی، فرصت صعود مستقیم به جام جهانی را از دست دادند. آنها باید در ورزشگاه ملک فهد از سد کره شمالی می گذشتند ولی تساوی بدون گل در این دیدار، باعث شد تا کره با تفاضل گل بهتر در مکان سوم ایستاده و صعود کند. عربستان هم راهی پلی آف شد.
تساوی بدون گل مقابل بحرین در خانه حریف و سپس تساوی دو بر دو مقابل این تیم در ورزشگاه ملک فهد، پایان تلخ عربستان در مسیر صعود به جام جهانی افریقای جنوبی بود. آنها در شرایطی حذف شدند که با گل دقیقه 1+90 المنتشری 2-1 از حریف پیش افتاده بودند ولی عبداللطیف در دقیقه 3+90 گل تساوی را زد تا بحرین در حالت مساوی و به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف، برنده دو بازی رفت و برگشت لقب بگیرد.

 

آن چه که ترس عربستانی ها از احتمال تکرار این سناریو را افزایش می دهد، سطح متوسطی است که این تیم در دو مسابقه اخیرش به نمایش گذاشته است. آنها به سختی و با یک گل از سد عمان گذشتند و سپس در روزی که هیچ حرفی برای گفتن مقابل ژاپن در سایتاما نداشتند، دو بر صفر مغلوب این تیم شدند. غیبت کاپیتان تیم سلمان الفرج و مصدومیت عبدالاله المالکی از ناحیه رباط صلیبی باعث شد تا قدرت عربستان در این شرایط سخت کاهش یابد. اصرار به حرکت با کمترین تغییر ممکن مگر در صورت محرومیت و مصدومیت بازیکنان، دیگر نگرانی هواداران از تیم رنار است. خیلی ها معتقد هستند که افت محسوس عربستان، تزریق نشدن به موقع مهره های آماده تر به تیم در بازی های اخیر بوده است.

بازگشت الفرج می توان قدرت مضاعف روحی و فنی را به تیم عربستان تزریق کند. او که قلب تپنده تیم ملی کشورش در خط میانی به شمار می رود، در شرایطی به جمع هم تیمی هایش برمی گردد که سلطان الغنم مدافع راست عربستان 6-8 هفته از میادین دور خواهد بود. محمد البريك یا سعود عبدالحميد گزینه هایی هستند رنار در نظر دارد آنها را برای پر کردن جای خالی سلطان استفاده کند. در چنین شرایطی، هواداران فوتبال در عربستان امیدوار هستند که تیم شان با روحیه مبارزه بالا بتواند بی دردسر و پیش از هفته پایانی تکلیف صعود را با یک پیروزی مهم مقابل چین تعیین و از تکرار سناریوی تلخ 2010 جلوگیری کند.

۴۱۵۴