پیش‌بازی میلان - اینتر؛ شیاطین و افعی‌ها کوپا را هم مثل اسکودتو به هم تعارف می‌کنند؟!

پیش‌بازی میلان - اینتر؛ شیاطین و افعی‌ها کوپا را هم مثل اسکودتو به هم تعارف می‌کنند؟!

پایگاه خبری فوتبالی - مسابقات فوتبال جام حذفی ایتالیا موسوم به کوپا ایتالیا در مرحله نیمه نهایی امشب با برگزاری دربی دلامادونینا میان دو تیم شهر میلان پی‌گیری می‌شود.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب مسابقه دور رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایتالیا یا همان کوپا ایتالیا، امشب سه‌شنبه یکم مارچ سال 2022 میلادی مصادف با دهم اسفند ماه سال 1400 هجری شمسی و از ساعت 23:30 به وقت ایران، شاگردان استفانو پیولی در تیم قرمز و مشکی پوش شهر میلان در ورزشگاه سن سیرو در دربی دلامادونینا میزبان شاگردان سیمونه اینزاگی در تیم آبی و مشکی پوش این شهر خواهند بود.

در ابتدای همین ماه فوریه اخیر و در چهارچوب دیدار برگشت سری آ ایتالیا، اینتر مقابل میلان دو بر یک شکست خورد. ایوان پریشیچ برای اینتر و اولیویه ژیرو دو مرتبه برای میلان گل زدند.

اینتر پیش از این هفت بار فاتح کوپا ایتالیا شده و میلان پنج بار به این عنوان دست یافته است.

این دو تیم در جدول رده‌بندی سری آ فقط دو امتیاز با هم اختلاف دارند. میلان با کسب پنجاه و هفت امتیاز از بیست و هفت بازی و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ناپولی صدرنشین، در رتبه دوم جدول سری آ قرار دارد. در آن سوی میدان هم اینتر با کسب پنجاه و پنج امتیاز البته یک بازی کمتر در رتبه سوم جدول جای گرفته است.

این دومین دربی شهر میلان در سال 2022 است. در بازی اول که روز پنجم فوریه به میزبانی روسونری برگزار شد، این تیم با نتیجه دو بر یک به برتری دست یافت.

دو تیم به لحاظ آماری در رقابت‌های کوپا ایتالیا عملکرد تقریبا مشابهی دارند. اینتر بیش از ۱۰ سال است که جام حذفی را بالای سر نبرده و میلان هم پس از سال ۲۰۰۳ که با پیروزی بر آ اس رم قهرمان کوپا ایتالیا شد، دیگر نتوانسته است این جام را فتح کند.

این بیست و ششمین دربی دو تیم در تاریخ کوپا ایتالیا است که روسونری با ۱۰ پیروزی پیشتاز است و نراتزوری هم هشت بار به پیروزی رسیده است.

این دو تیم به طور رسمی دویست و سی بار برابر هم به میدان رفته‌اند که اینتر هشتاد و چهار بار و میلان هفتاد و هشت بار به پیروزی رسیده و شصت و هشت دیدار دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. در این مسابقات اینتر سیصد و هفده و آث میلان سیصد و هفت گل به ثمر رسانده‌اند.

در مجموع، اینتر در رقابت‌های داخلی به سی و میلان به بیست و نُه عنوان قهرمانی دست یافته‌اند در حالی که در رقابت‌های اروپایی میلان هجده بار به قهرمانی رسیده و اینتر ۹ جام را به دست آورده است.

میلان چهارده مرتبه به فینال جام‌حذفی ایتالیا رسیده، در حالی که اینتر سیزده مرتبه در این فینال حاضر شده است.

در دو دهه اخیر دو مرتبه میلان و اینتر در جام‌ حذفی به مصاف هم رفته‌اند که هرکدام یک مرتبه پیروز شده است.

یک اوکراینی برترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است. آندری شوچنکو اسطوره میلان در این دیدار چهارده مرتبه دروازه اینتر را باز کرده است.

اینتر با هفت قهرمانی در جام‌حذفی بعد از یوونتوس و رم سومین تیم پرافتخار است، در حالی که میلان پنج جام گرفته و شش تیم بالاتر از آن‌ها قرار دارند.

در ۱۰ دربی اخیر، میلان فقط دو مرتبه برنده شده و اینتر شش برد داشته، در حالی که دو بازی با تساوی خاتمه یافته است.

میلان فعلاً روی دور شانس است، چرا که در سری ‌آ هر مرتبه متوقف شده‌اند، اینتر هم نتیجه نگرفت تا صدر جدول را به همشهری واگذار نکنند. با این حال، موقعیت روسونری در صدر جدول در خطر است و حتی ناپولی و یوونتوس هم شانس قهرمانی دارند. با این اوصاف، تیم استفانو پیولی دل به موفقیت در جام‌ حذفی هم بسته است. میلانی‌ها که نوزده سال است در جام‌ حذفی قهرمان نشده‌اند، مثل لیگ برای این قهرمانی هم عطش دارند. مزیت روسونری در آستانه دربی دلامادونینا، روحیه‌ای است که از برد اوایل فوریه گرفتند.

اما اوضاع در قسمت آبی شهر میلان چندان مساعد نیست. افعی‌ها که صدر جدول را از دست دادند و در دربی دلامادونینا هم باختند، چهار بازی آخرشان را نبرده‌اند و به وضوع افت کرده‌اند. پس از این چهار بازی که همگی در ماه فوریه بود، روز اول ماه مارس به مصاف میلان خواهند رفت. سیمونه اینزاگی که خودش با لاتزیو قهرمان جام‌ حذفی سه سال پیش هم شد، می‌خواهد هر طور شده در اولین فصل با اینتر هم جام بگیرد. با این حال، تیم او ماه قبل بدجوری در دربی غافلگیر شد و حالا دو نبرد حساس در دربی در نیمه‌ نهایی جام‌ حذفی در پیش دارد.

تیم استفانو پیولی که یک هفته قبل در سالرنیتانا به تساوی رسید، با شکست از ساسولو، بار دیگر در بازی ابتدایی آخر هفته به تساوی رسید و در خانه اودینزه با نتیجه یک بر یک به کسب تنها یک امتیاز رضایت دادند. آن‌ها امتیاز اندک خود را حفظ کردند اما در مقابل، اینتر هم نتوانست جنوا را از پیش روی بردارد.

پس از سه حذف متوالی در یک هشتم نهایی، اینتر اکنون از دو مرحله یک چهارم نهایی کوپا ایتالیا پس از پیروزی مقابل رم در دور قبل، به دور بعدی صعود کرده است. با این حال، آن پیروزی دو هیچ مقابل تیم فعلی مورینیو، جدیدترین صعود آن‌ها باقی مانده است؛ سیمونه اینزاگی از آن زمان تاکنون شاهد دو تساوی و دو شکست تیمش از چهار بازی قبلی خود بوده است. در واقع، اینتر با شکست در لحظات پایانی بازی مقابل میلان در ابتدای ماه گذشته، فقط یک بار در شش بازی اخیر پیروز شده است؛ آن‌ها در خانه لیورپول و تیم میانه جدول سری آ یعنی ساسولو نیز شکست خورده‌اند. در مقابل هم از سفرها به خانه رقیب مدعی کسب عنوان قهرمانی یعنی ناپولی و همچنین جنوا که در رده نوزدهم قرار دارد، امتیاز کسب کردند.

با این اوصاف، نراتزوری هنوز یک بازی عقب افتاده در دست دارد و با وجود تلاش‌های میلان برای متوقف کردن آن‌ها، می‌توانند با انجام یک بازی بهتر در این مسابقه عقب افتاده، یک عنوان قهرمانی راحت‌تر از قهرمانی سال گذشته که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند، کسب کنند. اکنون در مرحله حذفی کوپا که در دو بازی برگزار می‌شود، قانون گل‌های خارج از خانه حذف شده، بنابراین اینزاگی مشتاق است با حداقل یک گل در بازی خارج از خانه امشب برتری را کسب کند. چنین حواشی می‌تواند سرنوشت دومین درگیری دربی را رقم بزند که در نهایت یک تیم را برای رویارویی با یوونتوس یا فیورنتینا که برگزار کننده دیگر مسابقه نیمه نهایی هستند، در فینال نمایشی ماه می آماده می‌کند.

9404