میزبانی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان از روسیه گرفته شد

میزبانی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان از روسیه گرفته شد

پایگاه خبری فوتبالی- یک رسانه اروپایی خبر داد که فدراسیون جهانی والیبال، میزبانی روسیه در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان را از این کشور گرفته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورد آف والی، فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت که رقابت‌های قهرمانی مردان جهان که قرار بود در روسیه برگزار شود را به کشور دیگری منتقل کرده و باتوجه به فشار افکار عمومی، میزبانی این مسابقات را به کلی از روسیه سلب کند.

این صحبت‌ها درحالی است که فدراسیون جهانی والیبال تاکنون به طور رسمی به این موضوعات واکنش نشان نداده و به نظر می‌آید تعلل فدراسیون جهانی به دلیل تعیین میزبان جایگزین برای این رقابت‌ها است.

به گزارش ایسنا، پیش از این فدراسیون جهانی والیبال  اعلام کرده بود که دیگر روسیه میزبان رقابت‌های لیگ ملت‌های 2022 نخواهد بود. در چند روز گذشته بزرگان والیبال جهان به حمایت از اوکراین پرداختند و بسیاری از کشور ها مانند لهستان و فرانسه فدراسیون جهانی را تهدید کرده که در صورت میزبانی روسیه، در هیچ رقابتی شرکت نمی‌کنند. همچنین بازیکنان سرشناسی مانند ایوان زایتسف ستاره والیبال ایتالیا و اروین انگاپت ستاره بازیکن تیم ملی فرانسه به حمایت از مردم اوکراین پرداختند. 

 قرار بود مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از چهارم شهریور ۱۴۰۱ به میزبانی ۶ شهر روسیه برگزار شود. مقرر شده بود تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی در شهر کراسنویارسک با تیم‌های آرژانتین، مصر و هلند بازی کند.

7474