رسمی؛ اخراج تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از همه تورنمنت‌ها

رسمی؛ اخراج تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از همه تورنمنت‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که جنگ روسیه و اوکراین، دامن گیر فوتبال در روسیه شده است و پس از اینکه فیفا شب گذشته اولین تحریم ها را علیه فدراسیون فوتبال روسیه وضع کرد، حالا فیفا و یوفا تحریم ها و موانع سخت تر و شدیدتری را علیه فدراسیون فوتبال روسیه، تیم ملی و باشگاه های این کشور وضع کرده اند.

به گزارش فوتبالی، داستان از این قرار است که فیفا و یوفا تصمیم گرفته اند تا با وضع تحریم هایی جدید علیه فوتبال در روسیه، تمام باشگاه ها و تیم ملی این کشور را از حضور در تمامی رقابت ها منع کنند.

 بدین ترتیب باشگاه های روسی اجازه حضور در رقابت های اروپایی مثل لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را ندارند و همچنین تیم ملی روسیه هم اجازه شرکت در رقابت های مقدماتی جام جهانی و در صورت صعود، حق شرکت در جام جهانی را نخواهد داشت. البته این تحریم ها به صورت موقت وضع شده اند و ممکن است با تغییر اوضاع و برقراری صلح، این موانع هم برطرف شوند چرا که در بیانیه یوفا و فیفا آمده است که تحریم و منع شرکت تیم های روسی در رقابت ها، تا اطلاع ثانوی ممنوع است و بدین ترتیب با تغییر اوضاع این موانع و تحریم ها قابل رفع خواهند بود.

1470