امتناع لهستان از رویارویی با روسیه در پلی‌آف جام جهانی

امتناع لهستان از رویارویی با روسیه در پلی‌آف جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال لهستان اعلام کرد که در مرحله پلی‌آف جام جهانی 2022 مقابل روسیه به‌میدان نخواهد رفت.

به گزارش فوتبالی، رئیس فدراسیون فوتبال لهستان رسما اعلام کرد، که تیم‌ملی کشورش به‌دلیل حمله اخیر به اوکراین، در بازی پلی‌آف جام جهانی 2022 قطر مقابل روسیه حضور پیدا نخواهد کرد.

در شرایطی که برنامه‌ریزی بازی‌ها انجام شده و قرار است در موسکو برگزار شود، دو تیم قرار است در روز 24 مارس به‌مصاف هم بروند و برنده این دو تیم حریف سوئد یا جمهوری‌چک خواهد شد.

با این حال، به دلیل مسائل اخیر رخ‌داده بین روسیه و اوکران، فدراسیون فوتبال لهستان از رویارویی مقابل روسیه خودداری خواهد کرد.

سزاری کولژزا، رئیس فدراسیون فوتبال لهستان در پیامی توئیتری نوشت: ”دیگر حرفی نیست، وقت عمل است! با توجه به تشدید تجاوزهای روسیه به خاک اوکراین، تیم ملی لهستان قصد ندارد در دیدار پلی آف مقابل این کشور بازی کند. این تنها تصمیمِ درست است. ما در حال مذاکره با فدراسیون های سوئد و جمهوری‌چک هستیم تا موضع مشترکی را به فیفا ارائه کنیم."

تیم‌های روسیه، اوکراین، سوئد و جمهوری چک، در یک دسته از مرحله پلی‌آف صعود به جام جهانی 2022 در قاره اروپا قرار دارند و از این مسابقات که قرار است در موسکو برگزار شود، تنها یک تیم جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهد کرد.

9719