جاده صاف کن‌های لیگ برتر فوتبال ایران

جاده صاف کن‌های لیگ برتر فوتبال ایران

پایگاه خبری فوتبالی- دو خرید پر سر و صدای زمستانی فولاد توانستند چهره‌های غافلگیرکننده‌ی هفته نوزدهم لقب بگیرند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، آرش رضاوند که نیم‌فصل کم‌فروغی را در استقلال گذراند، سرانجام در معامله جذب صالح حردانی از سوی فرهاد مجیدی به عنوان بازیکن قرضی اجازه جدایی پیدا کرد و تا پایان فصل به جمع شاگردان جواد نکونام پیوست تا در فولاد کار خود را ادامه دهد.

رضاوند که بعد از پیوستن به فولاد همواره در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفته، خیلی زود توانست جایگاه ثابتی برای خود در جمع شاگردان نکونام پیدا کند و در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان نیز پاسخ اعتماد سرمربی جوان فولادی‌ها را داد.

این هافبک 28 ساله با شوتی زیبا که در میانه‌راه به مدافع نفت هم برخورد کرد، توانست اولین گل خود در لیگ بیست و یکم را به ثمر برساند.

آخرین‌بار که آرش رضاوند در لیگ فوتبال ایران موفق به گلزنی شد، در لیگ نوزدهم بود که در مقابل شاهین شهرداری بوشهر در هفته پانزدهم و در برتری 4-1 استقلال توانست در نقش گلزن بدرخشد؛ او حالا بعد از 802 روز توانست به این طلسم پایان بدهد و این‌بار در لباس فولاد در نقش گلزن حاضر شد و در پیروزی تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان نقش‌آفرینی کرد.

 

در کنار رضاوند، مهدی شیری که بعد از 3 فصل حضور در پرسپولیس سرانجام در فهرست مازاد یحیی گل‌محمدی قرار گرفت و از جمع سرخ‌پوشان جدا شد، در نقل و انتقالات زمستانی به عضویت فولاد در آمد و از هفته‌ی گذشته به عنوان یکی از نفرات ثابت ترکیب جواد نکونام برای فولادی‌ها به میدان رفت.

شیری در دومین حضورش در ترکیب اصلی فولاد توانست اتفاقی غیرمنتظره را رقم بزند و در واپسین دقایق دوئل فولاد مقابل نفت مسجدسلیمان، روی پاس آیاندا پاتوسی با شوتی دیدنی دروازه نفت را هدف قرار داد و گل دوم تیمش را رقم زد تا این مدافع راست این‌بار در نقش گلزن برای تیمش بدرخشد، اتفاقی که اصلاً قابل پیش‌بینی نبود!

 

این مدافع راست 31 ساله که اسفندماه سال گذشته در لیگ بیستم و در روز برتری 5 گله پرسپولیس مقابل گل‌گهر توانسته بود دروازه این تیم سیرجانی را باز کند، حالا در لباس تیم جدیدش هم موفق به گلزنی شد تا دو گل اخیر این مدافع در فوتبال ایران در ماه پایانی سال به ثمر رسیده باشد، یکی برای پرسپولیس و دیگری برای فولاد.

 

در کنار این دو خرید پر سر و صدا، عارف آقاسی، محمدرضا خلعتبری و علیرضا کوشکی سه خرید دیگر نکونام در بازار زمستانی هم در ترکیب فولاد جایگاه خود را پیدا کرده‌اند و در تیم جدید خود توانسته‌اند عملکرد خوبی را نشان بدهند.

علاوه بر این خریدهای زمستانی، باید به اوج‌گیری دوباره پاتوسی در ترکیب فولاد هم اشاره داشت، ستاره آفریقایی فولاد در 3 بازی گذشته توانسته 2 گل برای تیمش بسازد و آمادگی بالای خود را نشان بدهد؛ لوسیانو پریرا ستاره کهنه‌کار فولادی‌ها هم توانسته در 38 سالگی روزهای اوج فوتبالی‌اش را ادامه بدهد و یکی از مهره‌های اصلی در جمع قرمزپوشان فولاد است.

۴۱۵۴