نکته/ طلسم نبردن‌های ذوب آهن مقابل نماینده کردستان شکسته شد

نکته/ طلسم نبردن‌های ذوب آهن مقابل نماینده کردستان شکسته شد

پایگاه خبری فوتبالی- در پایان هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، ذوبی‌ها توانستند پس از چهارسال سرانجام به روند ناکامی خود مقابل نمایندگان کردستان پایان دهند و طعم پیروزی را پس از 3 هفته بچشند.

به گزارش فوتبالی، در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، ذوب آهن اصفهان در یک دیدار خارج از خانه و در ورزشگاه استقلال شهر سنندج توانست زارع باتری را با نتیجه 1 بر صفر شکست دهد.

بازی برتر شاگردان سمیه شهبازی و گلزنی سمیه خرمی که خود فصل قبل در وچان کردستان توپ می‌زد، از نکته‌های حائز اهمیت این دیدار بود.

از این دیدار، با عنوان تقابل سمیه شهبازی با شاگردان سابق‌اش هم نام برده شد؛ چرا که مربی خوش‌نام اصفهانی دو فصل قبل خود هدایت وچان کردستان را به عهده داشت و توانست این تیم را به عنوان نایب قهرمانی لیگ دوازدهم برساند.

همچنین فاطمه صادقی که این روزها به عنوان سرمربی نماینده کردستان شناخته می‌شود، خود شاگرد سمیه شهبازی بود و بازوبند کاپیتانی تیم را به بازو می‌بست؛ اما به دلیل آنکه در فصل حضور شهبازی در کردستان، بازی‌های کمی که به او می‌رسید تصمیم گرفت وارد دنیای مربیگری شود.

نماینده کردستان که اکنون با نام و نشان یک گروه بازرگانی به نام زارع باتری در لیگ برتر حضور دارد، پیش‌تر با برند یک رستوران به نام وچان و قبل‌تر از آن نیز با نام یک شرکت راهسازی به نام راهیاب ملل در فوتبال بانوان عرض اندام می‌کرد.

درطی سال‌های حضور نمایندگان کردستان در لیگ برتر، تیم ذوب آهن در طی 6 سال و در 4 تقابل اخیر خود با آن‌ها ناکام بود و هیچ وقت نتوانسته بود مقابل کردستانی‌ها برنده شود.

قفلی که گویا کلید آن در دستان سمیه شهبازی بود و مربی تیم ذوب آهن و کمک مربی تیم ملی بزرگسالان سرانجام توانست به طلسم چندساله گاندوها پایان دهد و با 3 امتیاز شیرین، سنندج را به مقصد اصفهان ترک کند.

علاوه بر این طلسم شکنی، ذوبی‌ها توانستند طلسم پیروزی در هفته‌های اخیر لیگ جاری را هم بشکنند و سرانجام پس از 56 روز دوباره طعم برد را بچشند.

آخرین پیروزی گاندوها به 10 دی ماه 1400 در هفته هفتم مقابل سارگل بوشهر بازمی‌گردد و سبزپوشان در هفته‌های بعد مقابل سپاهان به تساوی رضایت و در مصاف با شهرداری سیرجان و خاتون بم تن به شکست دادند.

این پیروزی به حدی برای ذوبی‌ها ارزشمند بود که صفحه رسمی باشگاه ذوب آهن نیز با انتشار پستی، پیروزی در دیدار پایانی نیم فصل و طلسم شکنی گاندوها مقابل نمایندگان کردستان را تبریک گفت. 

ذوب آهن با این پیروزی جمع امتیازات خود را به عدد 19 رساند و در پایان نیم فصل، لغزش تیم‌های بالای جدولی را غنیمت شمرد و با یک امتیاز کمتر نسبت به نماینده البرز به جایگاه پنجم جدول رده‌بندی تکیه زد.

1377