مدافع اوکراینی خیخون: می‌خواهم در خط مقدم مقابل روسیه بجنگم

مدافع اوکراینی خیخون: می‌خواهم در خط مقدم مقابل روسیه بجنگم

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع اوکراینی اسپورتینگ خیخون اخیرا اظهار نظری حیرت‌انگیز انجام داده است.

به گزارش فوتبالی، در روزهای اخیر مردم اوکراین با حمله روسیه به کشورشان دوران سختی را پشت‌سر می‌گذرانند و بسیاری از فوتبالیست‌های اوکراینی و غیراوکراینی در لیگ‌های معتبر اروپایی از این اتفاق متاثر شده‌اند.

یکی از این بازیکنان واسیل کراوتس، مدافع چپ اسپورتینگ خیخون است که برای کمک به کشورش آماده ورود به جنگ است.

کراوتس طی مصاحبه‌ای با رادیو Marca گفت: "ما ویران شده‌ایم. آن‌ها مردم، غیرنظامیان و افراد داخل بیمارستان‌ها را می‌کشند و همه این‌ها تقصر پوتین (رئیس جمهور روسیه) است. نمی‌خواهم بگویم روسیه مقصر است، بلکه این‌ها تقصیر ولادیمیر پوتین است. ما کشوری هستیم که می‌خواهیم در صلح زندگی کنیم. ما نمی‌خواهیم به کسی حمله کنیم. می‌خوام در آرامش زندگی کنیم."

مدافع باشگاه خیخون ادامه داد: "راستش را بگویم، من هم می‌خواهم به جنگ بروم و به مردمم کمک کنم. اما کمکی از من ساخته نیست، زیرا نمی‌دانم چگونه تیراندازی کنم، چگونه حرکت کنم و اسلحه ام را چگونه مجدد پُر کنم. اما حقیقت این است که من هم می‌خواهم کمک کنم. اگر می‌توانستم، من هم می‌رفتم تا از کشورم دفاع کنم."

خانواده کراوتس در اوکراین باقی مانده‌اند و بازیکن اوکراینی مرتبا آخرین اخبار را از وضعیت این کشور و حمله روسیه از کسانی که در اوکراین حضور دارند دریافت می‌کند. مدافع 24 ساله اوکراینی گفت: "من اصلا نمی‌خوابم. وقتی مادرم با من تماس می‌گیرد، صدای سلیک گلوله می‌آید. من درحال تمرین هستم، ولی فکرم پیش خانواده و مردم کشورم است. همسرم روزی 10 بار گریه می‌کند، حال آن‌ها خوب است ولی تا حد مرگ ترسیده‌اند."

9719