شهرآورد اصفهان قربانی می‌گیرد

شهرآورد اصفهان قربانی می‌گیرد

پایگاه خبری فوتبالی- بازنده جدال تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن ممکن است پس از شهرآورد اصفهان وارد فاز جدیدی از بحران شود. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بین سپاهان و ذوب‌آهن برگزار می‌شود. ۲ تیم اصفهانی که باید دربی نصف جهان را در ورزشگاه نقش جهان به انجام برسانند.

وضعیت هر ۲ تیم پرنوسان و ناخوشایند بوده؛ سپاهان از گردونه رقابت قهرمانی تقریبا خارج شده است. آنها با صدر جدول ۱۱ امتیاز فاصله دارند و در ۱۲ هفته پایانی شاید یک معجزه بتواند تیم محرم نویدکیا را به قهرمانی برساند.

در طرف دیگر ماجرا، ذوب‌آهن هم شرایط متزلزلی در جدول دارد. آنها امیدوار بودند با حضور مهدی تارتار بتوانند پس از ۲ فصل از پایین جدول جدا شوند اما شرایط مانند گذشته مطلوب نیست. آنها با ۱۸ امتیاز در رده دوازدهم جای گرفته‌اند و هفت امتیاز با منطقه ناامن جدول فاصله دارند. تارتار نیز به تازگی در جلسه هیات مدیره ابقا شد اما مشخص نیست که حمایت مدیران تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

بازی رفت با برتری یک بر صفر ذوب‌آهن خاتمه یافت. آنها بعد از ۶ بازی که چهار باخت و ۲ تساوی را در بر داشت موفق شدند فاتح شهرآورد اصفهان شوند و امیدوارند تا بعد از ۱۲ فصل یک بار دیگر همشهری خود را رفت و برگشتی کنند. آخرین بار در فصل ۸۷-۸۸ منصور ابراهیم‌زاده موفق به انجام این کار شد. محرم نویدکیا هم در نظر دارد تا پس از ۲ برد و یک باخت در چهارمین تجربه خود به سومین پیروزی برسد و کمی از فشارها کم کند تا تیمش دست کم رتبه سوم را در خطر نبیند.

چیزی که می‌توان با اطمینان درباره‌اش صحبت کرد این است که بازنده این دیدار وارد فاز جدیدی از بحران می‌شود؛ بحرانی که می‌تواند تبعات فراوانی داشته و حتی به ایجاد تغییر و یا تغییراتی منجر شود.

در ۶۹ جدال قبلی این ۲ تیم در مسابقات مختلف ۲۶ برد برای سپاهان و ۱۹ پیروزی برای ذوب‌آهن به دست آمده و ۲۴ مسابقه هم برنده نداشته است.

این بازی فردا (چهارشنبه) از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود.

6641