هفته نوزدهم؛ یک مربی اخراج می‌شود!

هفته نوزدهم؛ یک مربی اخراج می‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- فصل جاری لیگ برتر از یک حیث متفاوت با لیگ فصول گذشته است. ثبات در کادر فنی تیم‌های لیگ برتر. تا به این جای کار که 18 هفته از بازی‌ها سپری شده تنها سه تیم در کادر فنی خود تغییر ایجاد کردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، یکی از این تیم‌هایی که سرمربی خود را تغییر داد، تراکتور بود. تراکتور در هفته‌های ابتدایی شکست‌های سنگینی را برابر حریفان متحمل شد که یکی از این شکست‌ها مقابل گل گهر بود. آنهم با نتیجه 4-1. شروع فیروز کریمی در تراکتور یک شروع ناامید‌کننده بود و خیلی زود از سمت خود استعفاء کرد و در نهایت سولدو جای او را گرفت. این اتفاق در پایان هفته چهارم و بعد از شکست دو بر یک تراکتور در پیکان و در تبریز رخ داد. دیگر تیمی که دست به تغییر در کادر فنی‌اش زد، پدیده مشهد بود. تیمی که می‌خواست با رضا مهاجری شروع کند اما با اکبر میثاقیان استارت زد و بعد از چند شکست به بهانه حضور مربی خارجی در این تیم این مربی کنار رفت اما از مربی خارجی خبری نشد تا اینکه داوود سید عباسی هدایت تیم را برعهده گرفت. اکبر میثاقیان در پایان هفته نهم و بعد از شکست خانگی دو بر یک برابر گل گهر از کار برکنار شد. جالب اینکه پدیده در این بازی ابتدا گل نخست را به ثمر رساند اما در نهایت دو بر یک بازنده شد. پدیده با وجود اینکه هفته گذشته موفق به شکست نفت مسجد سلیمان شد هم‌چنان یکی از دو گزینه سقوط به دسته پایین‌تر به حساب می‌آید.

نفت مسجد سلیمان سومین تیمی است که این فصل دست به تغییر و تحول در کادر فنی اش زد. این تیم هم قرار بود با محمود فکری و بعد سیروس پورموسوی استارت بزند اما در شروع فراز کمالوند روی نیمکت این تیم نشست تا اینکه فراز کمالوند بعد از ورود لیدرها به رختکن و درگیری با بازیکنان از سمت خود استعفاء کرد و در نهایت جای خود را به محمود فکری داد. این اتفاق در بازی نفت مسجد سلیمان با صنعت نفت آبادان رخ داد که شاگردان علیرضا منصوریان با 2 گل پیروز شدند.

آیا ثبات در کادر فنی تیم‌های لیگ برتری ادامه خواهد داشت؟ به نظر می‌رسد این موضوع در هفته نوزدهم به چالش کشیده شود و تعداد مربیان اخراجی بیشتر شود. یکی از تیم‌هایی که بوی تغییر و تحول کادر فنی در آن به مشام می‌رسد تراکتور است. تراکتور با 14 امتیاز و 3 امتیاز بیشتر نسبت به دومین نامزد سقوط در رده سیزدهم جدول قرار دارد و اگر این هفته موفق به کسب سه امتیاز در دیدار با پیکان در تهران نشود ممکن است کارش به جاهای باریک بکشد. اگر تراکتور طبق روال گذشته عمل می‌کرد تا اکنون چند بار سولدو را اخراج کرده بود اما این بار تغییر رویه داده و تا جایی که امکان داشته از مربی خارجی حمایت کرده اما به نظر می‌رسد صبر باشگاه در حال تمام شدن است و تیم باید در مصاف با تراکتور برنده شود. در غیر این‌صورت چوب خط سولدو پر خواهد شد و او هم همانند فیروز کریمی باید جای خود را به یک مربی جدید بدهد.

دیگر تیمی که مربی‌اش در لبه پرتگاه قرار دارد ذوب آهن است. تیمی که با شکست در برابر پیکان تعداد شکست‌هایش در پایان هفته هیجدهم دو رقمی شد. تحمل این وضعیت برای مدیران تیم اصفهان سخت است به خصوص که آنها این فصل تغییر و تحولاتی زیادی در کادر بازیکنان خود داشته‌اند و همه آنها برای کمک به مهدی تارتار به‌منظور نتیجه گیری بوده است. ذوب آهن این هفته مصاف با سپاهان را تجربه خواهد کرد و چه بسا باخت در این دیدار مهدی تارتار را به چالش بکشد. این مربی که فصل گذشته در پیکان و پیش از آن در تیم‌های پارس جنوبی و نفت مسجد سلیمان خوب نتیجه گرفته بود بعد از بازی با پیکان دست باشگاه را برای هر تغییر و تحولی بازگذاشته است. به واقع باید گفت ایده‌های او در ذوب آهن تا به این جای کار نتیجه نداده است و شاید ثبت یک شکست دیگر در پرونده ذوب آهن منجر به تصمیمات تازه‌ای در کادر فنی این تیم شود. البته باشگاه در آستانه دربی هم از مهدی تارتار حمایت کرده و هم بخشی از مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده است. این نشان می‌دهد باشگاه خیلی مایل به ایجاد تغییر و تحول در کادر فنی نیست و تا جایی که امکان دارد برای تغییر در روند نتیجه گیری تلاش خواهد کرد.

چند مربی دیگر هم عملکردشان در هفته‌های اخیر با انتقاد از سوی تماشاگران تیم و رسانه‌ها همراه بوده است. از جمله علی کلانتری که در هفته سپری شده نتوانست تیمش را در مصاف با صنعت نفت آبادان به پیروزی رهنمون کند. حالا او می‌گوید تیمش می‌خواهد اولین شکست را به تیم استقلال تحمیل کند. فجر سپاسی هم نزدیک‌ترین تیم به منطقه خطر است. شروع محمود فکری هم در نفت مسجد سلیمان نا امید کننده بود و تدوام این روند ممکن است در هفته‌های پایانی لیگ برتر تغییرات جدیدی را به همراه داشته باشد. به این‌ها باید سپاهان و محرم نوید کیا را هم اضافه کرد. تیمی که در هفته سپری شده از پس هوادار بر نیامد و اکنون اختلاف امتیازش با صدرنشین 11 امتیاز است!

آیا نتایج هفته نوزدهم موجب اخراج دست کم یک مربی از لیگ برتر خواهد شد؟

7474